Lidé se nevešli do vlaku, GW Train v sobotu poprvé vypravil s vlakem i autobus
Společnost GW Train Regio musela v sobotu v Českých Budějovicích poprvé řešit problémy s kapacitou v provozním souboru Šumava, který
Společnost GW Train Regio musela v sobotu v Českých Budějovicích poprvé řešit problémy s kapacitou v provozním souboru Šumava, který 10. prosince převzala jako vítěz soutěže od Českých drah. O dopolední vlak směrem do Českého Krumlova a dále na Šumavu byl takový zájem, že firma zároveň s ním vypravila i autobus.
Předseda představenstva firmy Peter Bosáček to mimo jiné přičítá teplému počasí, které zlákalo lidi k výletům. Pokud jde o kapacitu vlaků, firma podle něj přesně plní smlouvu s krajem. „Posílili jsme kapacitu autobusem, který jsme měli v Českých Budějovicích k dispozici. Učinili jsme tak nad rámec smlouvy s krajem, o své vůli a na své náklady,“ doplnil Bosáček. Podle oznámení na facebooku GW Trainu jel vlak na čas, autobus dojel se zhruba desetiminutovým zpožděním. Končil v Českém Krumlově.
„S dopravcem komunikujeme v této věci již od minulého týdne, situaci monitorujeme včetně účasti v terénu,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf krajské organizace Jikord Jiří Borovka. Podle něj se obě strany ještě v lednu sejdou ke „klíčovému jednání“, kdy budou už mít k dispozici vypovídající údaje o pasažérské frekvenci. Borovka mimo jiné uvedl, že zadání pro nabídkové řízení vzniklo před více než čtyřmi lety a nemusí odpovídat dnešní situaci.
GW Train má pro soubor šumavských lokálek (České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Volary – Strakonice) celkem 11 motorových jednotek Regio Sprinter, kde je 65 míst k sezení a další ke stání.