Do Česka začnou jezdit ojeté italské vozy. Zlepší spojení s Mnichovem
Na tuzemské železnici se objeví od nového jízdního řádu ojeté vagóny po dalším velkém evropském železničním dopravci: italských FS. Od
Na tuzemské železnici se objeví od nového jízdního řádu ojeté vagóny po dalším velkém evropském železničním dopravci: italských FS.
Od prosince zmizí z expresů mezi Prahou a Mnichovem stávající soupravy od společnosti Länderbahn, které jezdí pod obchodní značkou Alex. Ty patří k tomu nejhoršímu, co na českých expresech jezdí. S novým jízdním řádem se ale změní celý koncept vlaků.
Dosud zajišťují provoz expresů do Mnichova dvě soupravy Českých drah a dvě Alexu. Zatímco ČD mají vlak složený z modernizovaných vozů, Alex jezdí se staršími vozy. Jde o jedny z nejstarších vagónů, které jsou v síti SŽDC.
„Od nového jízdního řádu budou všechny soupravy smíšené a budou řazeny v základní sestavě ze dvou vozů německých a ze dvou vozů ČD,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Německé vozy mají být novější konstrukce, budou s klimatizací a zásuvkami. Německému partnerovi je poskytne jeho mateřská společnost – italské státní dráhy FS. „Podle našich informací má být bistrooddíl v této soupravě zajištěn německou stranou, v jejich vozech, a to nově tedy ve všech vlacích,“ dodal Štáhlavský. Kromě toho nabídnou České dráhy na tuzemském území svoji službu ČD Minibar s roznáškou občerstvení na místa cestujících.
Změny souvisí s novým konceptem vlaků z Prahy na západ Čech. Nově budou jezdit expresy do Mnichova každé dvě hodiny, ubudou jim zastávky a cesta se tak mírně zkrátí. I tak budou ale výrazně pomalejší, než cesta po silnici. Důvodem je zastaralá a pomalá trať z Čech do Bavorska.