Zúžení a zpomalení. Silničáři opravují most a povrch na zmodernizované části D1

U Kývalky bude ve směru na Prahu uzavřen pravý jízdní pruh a zpevněná krajnice.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo opravu mostu na dálnici D1 na 147. kilometru u Velkého Meziříčí. Práce jsou naplánovány zhruba na měsíc a budou probíhat pod mostem. I tak částečně omezí dopravu. V místě prací bude uzavřena zpevněná krajnice ve směru na Prahu a pravý jízdní pruh ve stejném směru bude zúžen zhruba o půl metru. Rychlost je omezena na 100 km/h.
Zhruba stejně dlouho potrvá i oprava cementobetonových desek na jízdním pásu dálnice D1 směr Praha mezi exitem 182 Kývalka a exitem 178 Ostrovačice. Uzavřen bude pravý jízdní pruh a zpevněná krajnice. Oprava začala dnes, ŘSD ji označuje jako záruční. Most u Velkého Meziříčí i úsek dálnice u Kývalky byly součástí nedávné velké modernizace D1.
Most z roku 1979 dálnici převádí přes Radslavický potok. Podle posledního sčítání po něm denně projede na 40 tisíc vozidel, z toho nákladní doprava tvoří přibližně polovinu.
„V roce 2018 proběhly v rámci modernizace dálnice D1 na mostě lokální sanace povrchu podhledu klenby a odvodnění rubu klenby bylo provedeno pomocí odvodňovacích vrtů umístěných v dilatačních spárách v patě klenby, což tehdy bylo dostačující. Z provedených mostních prohlídek v dalších letech však vyplynulo, že stav izolace dilatačních spár v klenbě nosné konstrukce mostu se horší. Přes většinu z nich zatéká do prostoru mostního otvoru a voda způsobuje degradaci povrchu betonu v blízkosti dilatačních spár,“ uvedlo dnes ŘSD.
Aktuální oprava bude provedena formou injektáže, kdy se do vyvrtaných otvorů betonových částí mostu aplikuje pod tlakem injektážní hmota. Ta se při styku s vodou rozpíná a těsní. Pro zamezení průsaků přes dilatační spáry bude provedeno zainjektování rubu tubusu v blízkosti spár. Injektážní suspenze bude podle ŘSD schopna přenášet dilatační pohyb.
Zároveň bude vyspraveno koryto potoka pod mostem.