Zelčín má nový most přes kanál, připlul na lodi z Mělníka
Víska Zelčín na břehu Vraňansko-hořínského kanálu má od čtvrtka nový most na účelové komunikaci.
Víska Zelčín na břehu Vraňansko-hořínského kanálu má od čtvrtka nový most na účelové komunikaci, která spojuje oba břehy kanálu. Nový most místo starého nechalo instalovat Ředitelství vodních cest z důvodu zvýšení podjezdné výšky ze čtyř a půl metru na sedm metrů.
Most připlul na lodi z přístavu Mělník a na místo ho osadily dva těžké jeřáby. Most v Zelčíně (část obce Hořín) je v jednom zakázkovém balíku s mostem na silnici III. třídy v nedalekém Vrbně. S cenou 249 milionů získalo zakázku sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Colas CZ. Odhadovaná cena byla 177 milionů.
Výměna mostů je součástí snahy Ředitelství vodních cest ulehčit cestu velkým lodím do Prahy. Stavbaři předělávají celkem sedm mostů přes kanál tak, aby se podjezdná výška pro lodě zvýšila z dnešních 4,5 metru na sedm metrů. Z toho tři mosty jsou nově zdvižné (Vraňany, Lužec silnice, Lužec železnice).
Mosty v Zelčíně a Vrbně zdvižné nejsou, podjezdná výška pod nimi se zvýší natrvalo. Otevřená krajina totiž umožnila zbudovat vyšší nájezdy.
Investice do všech sedmi mostů je jednou z největších za poslední léta do infrastruktury vodních cest. Celkem jde o zhruba 700 milionů korun. Modernizací, po které budou moci proplouvat velké lodě, prochází i plavební komora Hořín. Mosty i komora mají být hotové na jaře 2021