Výběr mýta vzrostl díky rozšíření zpoplatněných úseků, nejvíce se vybírá u Brna
Dopravci v lednu zaplatili za používání českých silnic a dálnic 948 milionů korun, o šest procent více než v lednu
Dopravci v lednu zaplatili za používání českých silnic a dálnic 948 milionů korun, o šest procent více než v lednu loňského roku. Za růstem je rozšíření zpoplatněné sítě dálnic. Společnost CzechToll, která od prosince mýtný systém provozuje, oznámila ukončení mimořádného opatření na hranicích kvůli registraci dopravců.
Růst předepsaného mýtného byl dán zejména rozšířením zpoplatněné sítě o 902,9 km nově zpoplatněných dálnic a silnic I. třídy. „Při meziročním srovnání ledna 2020 s lednem 2019 na stejné zpoplatněné síti z roku 2019 by byl výběr mýtného přibližně stejný. Náklady na provoz mýtného systému jsou ale i přes skokové rozšíření zpoplatněné sítě komunikací třikrát nižší, než do konce listopadu 2019,“ uvedla firma v prohlášení.
Ke konci ledna bylo v mýtném systému registrováno více než 415 tisíc vozidel, tedy 91 procent z předpokládaného počtu 458 tisíc vozidel, se kterým pracoval CzechToll při spuštění systému v rámci svých dopravních modelů. Dopravci si k těmto vozidlům ke konci ledna vyzvedli téměř 338 tisíc palubních jednotek.
„V průběhu ledna jsme ukončili mimořádná opatření, která zdvojnásobila kapacitu obchodních míst na hranicích. I nadále však používáme podle potřeby na rizikových místech, jakým je například příjezd do ČR po dálnici D8, speciálně upravená mobilní registrační místa. Celkové náklady na mimořádná opatření překročily 60 milionů korun,“ uvedl Matej Okáli, generální ředitel společnosti CzechToll.
Nejvytíženějším mýtným úsekem na dálnicích byl v lednu úsek na dálnici D1 mezi sjezdy Brno-jih a Brno-centrum. V daném období zde projelo ve směru na Prahu celkem 217 883 automobilů s hmotností nad 3,5 tuny. Rovněž mezi silnicemi I. třídy byl nejvytíženější úsek jen o pár kilometrů vedle: na silnici I/52 u Modřic projelo v lednu ve směru na Vídeň 89 050 vozidel s hmotností nad 3,5 tuny.