Vídeň zpřísňuje pravidla pro sdílená kola, reaguje na stížnosti obyvatel

Sdílené kolo na pražské ulici, ilustrační foto. Autor: Zdopravy/Jan ŠindelářSdílené kolo na pražské ulici, ilustrační foto. Autor: Zdopravy/Jan Šindelář

Ve Vídni začne za dva měsíce platit nově schválené nařízení, které zpřísní pravidla pro sdílení kol bez pevných parkovacích stanic.

Ve Vídni začne za dva měsíce platit nově schválené nařízení, které zpřísní pravidla pro sdílení kol bez pevných parkovacích stanic. Nová pravidla nově nastaví bikesharingovým společnostem limit pro odstranění rozbitých nebo nesprávně umístěných kol. Zároveň zavedou maximální počet kol na jednu firmu na 1500. Město tak reaguje na stížnosti občanů na množící se potíže s volně odstavenými bicykly.

„Nové nařízení stanovuje poskytovatelům takové povinnosti, aby se v nadcházející cyklistické sezoně již neopakovaly problémy uplynulého roku,“ uvedla vídeňská místostarostka a radní pro dopravu Maria Vassilakou.
Nové městské nařízení určuje, že poškozené nebo nevhodně zaparkované bicykly musejí být v pracovních dnech mezi šestou a osmnáctou hodinou odstraněny do čtyř hodin po upozornění. O večerech a o víkendech platí lhůta dvanáctihodinová. Při nesplnění budou kola odstraněna na náklady provozovatele, kterému navíc bude hrozit pokuta až 700 eur.

Vypůjčená kola nesmějí být ve Vídni zaparkována například na chodnících užších než 2,5 metru či ve veřejné zeleni. Výjimkou jsou stojany, kterých je ve městě přes 3400 s kapacitou více než 42 000 kol. Každá z bikesharingových firem smí navíc ve Vídni nabízet maximálně 1500 kol. Každý bicykl musí být akreditován a označen nálepkou, číslem a servisním telefonním číslem.

Společnosti také musejí splňovat několik dalších podmínek, kupříkladu zajistit sídlo firmy ve Vídni či provozovat servisní linku.

Rozvojem bikesharingu se v úterý zabývala rovněž Rada hlavního města Prahy. I ona chce stanovit některá pravidla pro provozovatele. Mezi požadavky patří například viditelné označení kol názvem provozovatele, identifikačním číslem a telefonním číslem pro hlášení případných problémů. Provozovatelé budou mít dále za povinnost mimo jiné projednat s městskými částmi vhodná a bezpečná místa k odkládání kol, informovat o nich, přesouvat na ně špatně odložená kola a ze systému odstraňovat kola poškozená nebo nepojízdná. Materiál vzala rada na vědomí.

 

Tagy bikesharing cyklistika kola Rakousko Vídeň
1 komentář