Velká letecká fúze ve Skandinávii. Norwegian kupuje Widerøe, obě značky zůstanou
Oba dopravci si nyní prakticky nekonkurují, spojení má přinést výrazné synergie.
Letecká společnost Norwegian Air Shuttle dva roky po opuštění soudní ochrany před bankrotem oznámila velkou akvizici. Aerolinka, která podle řady předpovědí už neměla dávno existovat, kupuje norskou leteckou společnost Widerøe. Ta je největší společností v Norsku v segmentu regionálních letů.
Dopravce oznámil akvizici v tiskové zprávě, kde zdůraznil, že obě firmy budou nadále existovat samostatně, stejně tak samotná značka. Norwegian díky koupi firmy získá možnost propojit své linky s řadou regionálních letů. V Norsku je kvůli složitým geografickým podmínkám letadlo v řadě případů jedinou (či výrazně nejpohodlnější) možností, jak se do řady míst dostat.
Spojení s Widerøe je další ránou pro strádající leteckou společnost SAS, která je aktuálně v soudní ochraně před věřiteli. V minulosti měla SAS ve Widerøe podíl.
Widerøe létá z celkem čtyřiceti malých a středně velkých letišť po celém Norsku, kompletní mapa sítě je zde. Nákupem nových letadel Embraer E190-E2 firma expandovala i do mezinárodní dopravy. Norwegian aktuálně nabízí přes 300 linek do 114 různých destinací včetně Prahy.
„Je to milník pro leteckou dopravu v Norsku. Obě letecké společnosti vedle sebe existovaly roky a nikdo nezná letecký trh v Norsku lépe. Spojením nabídneme mnohem lepší nabídku cestujícím než dosud,“ řekl šéf Norwegian Geir Karlsen. Oba dopravci si v podstatě dosud nekonkurují. Z celkem 107 linek v Norsku je 22 provozovaných Norwegian a 85 Widerøe. Jen na pěti se překrývají.
Widerøe sídlí v Bodø, tedy v městě, kam se nyní pár týdnů upírají naděje fanoušků Bohemians. Má téměř 50 letadel: tři různé verze modelu Dash 8 a Embraer E190-E2. Firma má pětinový podíl na norském trhu. Dopravce si od spojení s Norwegian slibuje možnost větší expanze do zahraničí.