V Praze vyjel po téměř půlstoletí trolejbus, zatím na testování
Pražskou městskou hromadnou dopravu rozšířil tento týden (staro) nový dopravní prostředek. V Prosecké ulici mezi zastávkami Kundratka a Kelerka vyrostlo
Pražskou městskou hromadnou dopravu rozšířil tento týden (staro) nový dopravní prostředek. V Prosecké ulici mezi zastávkami Kundratka a Kelerka vyrostlo trolejové vedení. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) testuje provoz parciálních trolejbusů, tedy takových, které umí jet pod trolejí a pak i bez nich na baterie.
„Je to určitě směr, který nás zajímá, zejména na trasách s velkým převýšením, kde je trolejbus lepší,“ řekl Filip Drápal, mluvčí Ropidu.
DPP se oficiální brání označení trolejbus, mluví o dynamicky dobíjených elektrobusech. Testování zatím probíhá s trolejbusem SOR TNB 12 a prototypem elektrobusu SOR ENS 12. Vozidla testují zatím bez cestujících, během několika dní mají jezdit i s lidmi na lince 140 mezi Palmovkou a Letňany, elektrobus se pravděpodobně objeví i na lince 109. Trolejbus je zapůjčený ze zkušebního provozu v Brně, takže po Praze jezdil chvíli se jménem Brna na přední části autobusu.
Výstavba trolejového vedení stála zhruba 5 milionů korun, testovací provoz má běžet rok. Na zastávkách jsou už i označníky s obrázkem trolejbusu.
Parciální trolejbusy umožňují, aby část jízdy zvládly i bez trolejového vedení a jízdou na baterie. DPP počítá, že by se dobíjely hlavně na Palmovce.
Už na tuto neděli chystá navíc DPP malou slavnost symbolického návratu trolejbusů do Prahy od zhruba 9.30. K vidění bude i historický muzejní trolejbus Tatra T400, který 16. října 1972, po 36leté éře trolejbusů v Praze, provoz zakončil. Na místě bude i řidič Oto Drozda, který jezdil poslední den na lince 51, mezi Orionkou a Stadionem na Strahově.
Trolejbusy v Praze zažily velký rozmach po druhé světové válce, kdy jezdily například do Čakovic, na Prosek, do Podolí či na Strahov.