V Plzni začíná velká oprava Klatovské, omezení potrvá do konce prázdnin

Křižovatka Klatovská – U Trati – Borská. Foto: M. Pecuch / Plzen.euKřižovatka Klatovská – U Trati – Borská. Foto: M. Pecuch / Plzen.eu

Namísto lokálních vysprávek provede ŘSD komplexní opravu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne zítra s opravou jedné z páteřních plzeňských komunikací. Rekonstrukcí projde téměř dvoukilometrový úsek poloviny Klatovské ulice mezi sady Pětatřicátníků až po Sukovu ulici. Oprava bude pro řidiče znamenat větší omezení provozu.

Ve zmíněném úseku silnice I/27 byla zjištěna řada závad jako například nedostatečná odolnost krytu vozovky nebo trvalé deformace, které budou během následujících dvou měsíců postupně odstraněny. I vzhledem k vysokým intenzitám dopravy v řešeném úseku, byla navržena komplexní oprava vozovky, a ne pouze provedení lokálních vysprávek,“ uvedl Adam Koloušek z týmu komunikace ŘSD. Zakázku za 17,3 milionů korun získala společnost Eurovia CZ.

Během rekonstrukce dojde k obnově krytových vrstev vozovky a v místech zjištěných hloubkových závad i k potřebným sanačním pracím. Po položení nového povrchu by se následně měly i výrazně zvýšit protismykové vlastnosti vozovky.

„Vím, že nikoho z nás uzavírky netěší, a opravdu vnímám, že to je zátěž pro občany i řidiče. Bohužel všechny tyto projekty je nutné zrealizovat, ne za vším stojíme my jako město, ale jsou to i další správci komunikací a další subjekty. Povrch Klatovské při zatížení, jaké na ní je, by se měl měnit alespoň jednou za 15 let a nyní k tomu dochází dokonce po delší době. V případě semaforů na křižovatce U Trati – Borská hrozí do půl roku kolaps zařízení, pokud nyní nedojde k opravě, signalizace je ve velmi špatném stavu,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar s tím, že prázdniny jsou pro klíčové opravy nejvhodnější, neboť prokazatelně ve městě klesá o třetinu dopravní zátěž oproti normálnímu stavu.

Mapa opravovaného úseku Klatovské. Foto: Plzen.euSady Pětatřicátníků v Plzni. Foto: M. Pecuch / Plzen.euKřižovatka Klatovská – U Trati – Borská. Foto: M. Pecuch / Plzen.eu

Celá stavba bude rozdělena do čtyř etap, během kterých dojde k poměrně výrazným omezením provozu

Etapa 1:

5. 7. – 6. 7. 2024 (DIO 1a)
úplná uzavírka I/27 (ul. sady Pětatřicátníků) v úseku od křiž. I/20 (Palackého náměstí) x I/27 (sady Pětatřicátníků) MK (ul. Solní) po křiž. s MK (ul. Husová)
úplná uzavírka křiž. I/27 (ul. Sady Pětatřicátníků) x MK (ul. Husová), omezeno pravé odbočení do MK (ul. Husová)
částečná uzavírka silnice I/27 (ul. Karlovarská) v místě křiž. s I/27 (ul. sady Pětatřicátníků), omezení 2 jízdních pruhů (přímý směr)
částečná uzavírka silnice I/20 (Palackého náměstí) v místě křiž. s I/27 (ul. sady Pětatřicátníků), omezen jeden jízdní pruh (pravé odbočení)
7. 7. – 19. 7. 2024 (DIO 1b)
úplná uzavírka I/27 (ul. sady Pětatřicátníků) v úseku od křiž. I/20 (Palackého náměstí) x I/27 (sady Pětatřicátníků) MK (ul. Solní) po křiž. s MK (ul. Tylová)
částečná uzavírka křiž. I/27 (ul. Sady Pětatřicátníků) x MK (ul. Husová), z MK (ul. Husová) bude omezeno pravé odbočení a umožněno levé odbočení na silnici I/27 ul. (sady Pětatřicátníků)
částečná uzavírka silnice I/27 (ul. Karlovarská) v místě křiž. s I/27 (ul. sady Pětatřicátníků), omezení 2 jízdních pruhů (přímý směr)
částečná uzavírka silnice I/20 (Palackého náměstí) v místě křiž. s I/27 (ul. sady Pětatřicátníků), omezen jeden jízdní pruh (pravé odbočení)

Etapa 2:

20. 7. – 2. 8. 2024 (DIO 2)
úplná uzavírka I/27 (ul. Klatovská) v úseku od křiž. I/27 (ul. Klatovská) x MK (ul. Tylová) po křiž. s MK (ul. Borská)
částečná uzavírka I/27 (ul. sady Pětatřicátníků) v úseku od křiž. I/20 (Palackého náměstí) x I/27 (sady Pětatřicátníků) MK (ul. Solní) po křiž. s MK (ul. Husová)
částečné omezení v křiž. I/27 (ul. Sady Pětatřicátníků) x MK (ul. Husová), omezeno pravé odbočení do MK (ul. Husová)
omezeno pravé odbočení do MK (ul. Plachého, Nerudová, Bendová, Hálkova) ze silnice I/27 (ul. Klatovská)

Etapa 3:

3. 8. – 4. 8. 2024 (DIO 3a)
částečné omezení I/27 (ul. Klatovská) v místě křiž. s MK (ul. Borská), omezen přímý směr Bory, zachováno pravé odbočení do MK (ul. Borská) a levé odbočení do MK ( ul. U Trati)
5. 8. – 16. 8. 2024 (DIO 3b)
úplná uzavírka I/27 (ul. Klatovská) v úseku od křiž. I/27 (ul. Klatovská) x MK (ul. Borská) po křiž. s MK (ul. V Bezovce, Dobrovského)
částečné omezení I/27 (ul. Klatovská) v místě křiž. s MK (ul. Borská), omezen přímý směr Bory, zachováno pravé odbočení do MK (ul. Borská) a levé odbočení do MK (ul. U Trati)

Etapa 4

17. 8. – 18. 8. 2024 (DIO 4a)
úplná uzavírka silnice I/27 (ul. Klatovská) v úseku od křiž. silnici I/27 (ul. Klatovská) s MK (ul. Mánesová) po křiž. s I/27 (ul. Suková)
úplná uzavírka silnice I/27 (ul. Suková), v místě křiž. s silnici I/27 (ul. Klatovská) a silnici III/18032 (ul. 17. listopadu) a úplná uzavírka silnice I/27 (ul. Suková) v úseku od křiž silnice I/27 (ul. Suková) s MK( ul. U Borských kasáren ) po křiž. s MK (ul. Klatovská tř.)
částečná uzavírka silnice I/27 (ul. Suková), od OK (ul. Suková – ul. Folmavská) po MK (U Borských kasáren), omezen přímý směr
19. 8. – 31. 8. 2024 (DIO 4b)
úplná uzavírka I/27 (ul. Klatovská) v úseku v úseku od za křiž. I/27 (ul. Klatovská) x MK (ul. V Bezovce, Dobrovského) po křiž silnice I/27 (ul. Klatovská a Suková) x silnice III/18032 (ul. 17. listopadu)

Objízdná trasa stanovená pro směr Bory – Klatovy
pro 1. – 4. Etapu: po silnici I/27 (ul. sady Pětatřicátníků, I/20 (Palackého náměstí), I/26 (ul. Přemyslova, Skvrňanská, Domažlická), OK Domažlická x MK (ul. Folmavská), v požadovaném termínu: od 5. 7. – 31. 8. 2024
pro 4a. Etapu: provoz sveden po MK (U Borských kasáren), v místě křiž. silnice I/27 (ul. Suková) s MK (ul. U Borských kasáren)

Tagy I/27 Klatovská Plzeň Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
9 komentářů