V Paříži a okolí začaly jezdit nové vlaky RER NG, svařovaly se v České Lípě
Jde o jednu z největších zakázek na nová vozidla ve Francii.
V rámci dopravního systému v Paříži a okolí Île-de-France Mobilités tento týden poprvé vyjely s cestujícími nové vlaky RER NG, které mají i výraznou českou stopu. Svařování skříní probíhá v závodu Alstomu v České Lípě.
Nové jednotky jsou nasazovány na linku E, postupně budou jezdit i po lince D. Na těchto trasách podle statistik denně jezdí přes 1,23 milionu cestujících. Jednotky budou jezdit ve dvou verzích: šesti a sedmivozové. Čtyři nebo pět vozů je dvoupodlažních. Jsou plně nízkopodlažní pro snadný nástup i zdravotně postižených. Kapacita je 501, resp. 604 cestujících, půjdou spojovat.
Finální montáž jednotek označených jako Z 58000 / Z 58500 probíhala v závodě Alstomu ve Valenciennes a Crespinu. Smlouva na dodávku nových jednotek je jednou z největších v historii francouzského železničního průmyslu. Uzavřena byla v roce 2017, její hodnota je téměř miliarda eur. Jednotky bude provozovat státní dopravce SNCF Voyageurs.
Alstom a SNCF (resp. Île-de-France Mobilités, který jednotky financuje jako objednatel dopravy) mají rámcovou smlouvu až na 255 vlaků. První objednávka byla na 71 jednotek, letos na jaře přišla objednávka na dalších 60 jednotek.
Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Mají dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup.
Jsou již vybaveny technologií pro automatické řízení vlaku. Vyrábějí se ve dvou verzích, jedna měří 111 metrů, druhá 130 metrů.