V Jablonci nad Nisou dnes rozebírají most přes železniční trať. Výluka skončí v pátek
Další výluka na trati bude v červnu kvůli osazování železobetonových nosníků.
Jeden z nejdůležitějších mostů v Jablonci nad Nisou bude po dnešku poloviční. Stavbaři začali s demolicí poloviny mostu v Nové Pražské na silnici I/65 přes železniční trať mezi Libercem a Tanvaldem. Aby nepoškodili výhybku pod mostem, probíhá demolice postupným rozebíráním.
Jde o demolici poloviny mostu, po které se jezdilo ve směru od Prahy do centra. Železobetonovou desku pracovníci společnosti Eurovia CS postupně rozdělují na jednotlivé části, které jsou pak vyzvednuty speciálním jeřábem. „Do večera by mělo být hotovo,“ řekl Jakub Hušek z liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Kdyby nebyla pod mostem trať, mohla by demolice probíhat rychleji. „Cílem je, aby na trať nic nespadlo a nedošlo k poškození výhybky,“ dodal Hušek.
Most byl z roku 1969. Podle Huška je druhá polovina mostu v dobrém stavu, protože na ni byla použita jiná technologie, konkrétně jde o železobetonové nosníky. Ty budou použity i na část, která se dnes bourá. V červnu od 5. 6. do 9. 6 kvůli tomu bude opět na pár dnů zastaven provoz na trati.
Zakázku na opravu mostu za 17,65 milionu korun získala společnost Eurovia CS. Práce potrvají do poloviny srpna. Kvůli demolici mostu se do centra musí po objízdných trasách.
Osobní a autobusová doprava je svedená z ulice Pražská do ulice V Aleji. Pro nákladní dopravu bude platit trasa podobná jako v době výstavby křižovatky Rádelský mlýn, tzn. od Turnova po silnici I/10 přes Železný Brod a Tanvald do Jabloneckých Pasek.
K výlukám se přidalo město Jablonec nad Nisou se svými dvěma opravami mostů. Při jedné z těchto oprav došlo k na první pohled děsivé nehodě, kdy bagr spadl na koleje z výšky šesti metrů (více psal Jablonecký deník zde). Koleje to ale podle vyjádření Správy železnic nepoškodilo.
Správa železnic využívá zastaveného provozu na úseku mezi Jabloncem a Smržovkou k provedení sond pro geotechnický průzkum v Dolnolučanském tunelu a zároveň k údržbě jednoho železničního mostu v Jablonci nad Nisou, spočívající především ve vyčištění od nánosů a v ošetření částí opěr a klenby.