V Brně může začít dvoumiliardové pokračování Žabovřeské, nikdo se neodvolal
Se zpožděním a dráž. Pokračování velkého městského okruhu v Brně už nic nebrání.
O 87 milionů korun dráž a o více než půl roku později. Ředitelství silnic a dálnic a Brno má téměř volnou cestu k podpisu smlouvy na pokračování Velkého městského okruhu v Brně. Na rozdíl od první soutěže se proti výběru zhotovitelů nikdo neodvolal.
„Nepřišly žádné námitky. Po schválení výběru v orgánech města jako spoluinvestora, které předpokládáme v příštím týdnu, bude podepsána smlouva,“ řekl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala. K předání staveniště by podle něj mělo dojít v listopadu. Po celou dobu stavby bude provoz v režimu 1+1.
Nejlevnější nabídka podobně jako v první zrušené soutěži přišla od sdružení firem Eurovia, Hochtief a Subterra. Sdružení nabídlo cenu 2,035 miliardy korun. Druhá nabídka v tendru byla o 300 milionů korun vyšší. Vítězná cena je o 87 milionů korun vyšší než v první soutěži.
První tendr zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na popud firmy Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt ze slovenské Rožňavy kvůli požadavku na předložení platného dokladu o oprávnění k podnikání v předmětu činnosti montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení. Podle ÚOHS byl nadbytečný a nepřiměřený a vytváří bezdůvodné překážky hospodářské soutěže. ŘSD podmínku v nové soutěži zrušilo, Ing. Július Lapdavský Deštruprojekt nabídku podobně jako v prvním tendru nepodal.
Stavba je pro Brno strategická. Zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci. Jde o zhruba kilometrový úsek. Tramvajová výluka potrvá dva roky.