V Brně budou jezdit další kloubové Solarisy, polský výrobce vyhrál soutěž na až 33 autobusů
Polský výrobce Solaris dodá Dopravnímu podniku města Brna (DPMB) příští rok 20 nízkopodlažních kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Dalších třináct
Polský výrobce Solaris dodá Dopravnímu podniku města Brna (DPMB) příští rok 20 nízkopodlažních kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Dalších třináct může ještě DPMB koupit v dalších letech v rámci opce.
Solaris se stal vítězem části soutěže na dodávku autobusů v hodnotě více než půl miliardy korun. Druhá část zakázky na dodávku 51 nízkopodlažních dvanáctimetrových autobusů je už vyhodnocena, čeká se na podpis smlouvy, má jít o autobusy SOR. DPMB zatím vítěze tají. Kontrakt na kloubové autobusy je již v registru smluv. Cena jednoho autobusu je 7,355 milionu korun bez DPH.
DPMB zatím nezveřejnil písemnou zprávu zadavatele, není tak jasné, kdo se všechno do soutěže ještě hlásil. Podle smlouvy má být dvacet autobusů dodáno do 240 dní po podpisu. Autobusy budou klimatizované. Součástí bude wi-fi připojení pro cestující a USB zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.
DPMB předpokládá ve svém plánu, že příští rok investuje do svého vozidlového parku 948 milionů korun. Do ulic by mělo vyjet devět nových tramvají EVO2, jejichž komponenty dodávají Krnovské opravny a strojírny. Finální montáž dodané stavebnice provádějí pracovníci ústředních dílen Dopravního podniku města Brna. Ještě letos by přitom z dílen měly vyjet první dva stroje.
Projekt má název Tramvaj pro Brno, nové vozidlo ponese název Drak. Během pěti následujících let by se měl vozový park dopravce rozrůst o 41 tramvají EVO2. Půjde o první tramvaje s klimatizací v Brně.
Podnik také plánuje nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018. Takzvané parciální trolejbusy mohou část trasy jet na baterie. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže na léta 2020 až 2022. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí především nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, dále nejstarší trolejbusy typu 21Tr.