Slovenský tunel Višňové by se nakonec mohl otevřít už letos, pomáhá teplá a suchá zima

Aktuálně se v tunelu pokládá cementobetonový kryt vozovky, instalovány už jsou podle ministra i technologie.
Nejdelší slovenský tunel bude řidičům k dispozici možná už letos. Tempu prací v tunelu Višňové napomáhá teplá a suchá zima. Uvedl to slovenský ministr dopravy Jozef Ráž na Radiu Express.
Ještě před Vánocemi Ráž tvrdil, že pokud nenastanou žádné další komplikace, tak se tunel Višňové otevře v únoru roku 2026. O zprovoznění stavby na konci roku 2025 se přitom mluvilo už dříve. Ráž však na konci loňského roku oponoval, že šlo pouze o termín dokončení stavby bez instalace vybavení, které se soutěžilo samostatně.
Aktuálně se v tunelu pokládá cementobetonový kryt vozovky, instalovány už jsou podle něj i technologie.
Tunel Višňové je součástí celkem 13,5 kilometru dlouhého úseku slovenské dálnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Po dokončení vznikne kompletní dálniční obchvat Žiliny, který zároveň ušetří nejméně čtvrt hodiny cesty do Tater. Samotný tunel měří 7,5 km. Zhotovitelem stavby je sdružení firem vedené společností Skanska SK, dodávku technologií zajišťuje společnost PPA Controll.