Tunel pod Krušnohořím vyprojektují Němci, provoz bude podle německých pravidel
Budoucí železniční tunel pro vysokorychlostní trať skrze Krušné hory bude projektovat Deutsche Bahn, provozován bude podle německých předpisů. Dohodli se
Budoucí železniční tunel pro vysokorychlostní trať skrze Krušné hory bude projektovat Deutsche Bahn, provozován bude podle německých předpisů. Dohodli se na tom v Praze český ministr dopravy Dan Ťok se svým saským protějškem Martinem Duligem.
„Dostáváme se už od politických deklarací k technickým otázkám a projektování. Dohodli jsme se, že 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel bude projektován a provozován podle německých předpisů, což bude upraveno v mezistátní smlouvě. Za tímto účelem vznikne společný projektový týmu na úrovni Deutsche Bahn Netz a Správy železniční dopravní cesty,“ uvedl Ťok.
V současnosti vzniká studie proveditelnosti, která do druhé poloviny roku 2019 vyhodnotí ekonomickou efektivitu celého projektu a vybere výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu. „Do konce roku 2018 připraví správci železnice společnou smlouvu upravující další postup přípravy přeshraničního úseku a také vyčíslí prostředky potřebné na přípravu v letech 2019 a 2020,“ dodal český ministr.
Nová vysokorychlostní trať má zkrátit dobu jízdy mezi Prahou a Drážďany na jednu hodinu a současně odvést část dopravy z přetížené konvenční trati v údolí Labe. Termín, kdy se poklepe základní kámen, se ale neustále oddaluje. Nejnovější odhady MD hovoří o zahájení stavby kolem roku 2030. Podle původních plánů i strategických dokumentů měl ale v té době už být hotov úsek Praha – Lovosice. Odhady nákladů na celou trasu jsou kolem pěti miliard eur.