Stát chystá reklamní kampaň na elektronické dálniční známky
Kampaň proběhne ve dvou vlnách. Na konci ledna a před prázdninami.
Ministerstvo dopravy se chystá utratit v tuzemských médiích zhruba deset milionů korun za reklamu na elektronické dálniční známky. Vyplývá to z materiálu, který na Silvestra odeslal úřad do meziresortního připomínkového řízení.
Jako první na něj upozornila ČTK, redakce Zdopravy.cz ho má k dispozici. Zadavatelem reklamy má být Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Zakázka má být zadána výjimkou ze zákona bez soutěže. „Dodavateli jsou Česká televize, rozhlas, tištěná média a online, rozhlas. Příprava mediálního plánu a kreativa bude zadána jako plnění na již existující objednávku Ewing s.r.o.,“ uvádí ministerstvo v materiálu, který prošel pracovní skupinou pro transparentní zakázky.
„Důvodem k realizaci komunikační kampaně je informování veřejnosti o novém způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací od 1. 1. 2021,“ vysvětlilo ministerstvo dopravy své plány.
Nejvíce peněz do rozhlasové reklamy
Stát chce zacílit inzerci na skupinu občanů ve věku nad 50 let. Kromě spotů půjde také o tištěnou inzerci. Materiál počítá s tím, že nejvíce peněz půjde do rozhlasové reklamy: 5 milionů korun ve dvou vlnách: v polovině ledna s blížícím se koncem platnosti papírových kupónů a před prázdninami. Česká televize má získat reklamu za 2 miliony korun, další dva miliony korun mají jít tištěnou inzercí ve dvou vlnách do novin a regionálních deníků a do internetové reklamy. Necelý milion korun spolkne produkce reklam a příprava mediálního plánu, kterou získala společnost Ewing.
Materiál vzala už v pondělí na vědomí vláda. „Komunikační kampaň je nutné realizovat velmi rychle, aby mohl být naplněn plánovaný termín 1. vlny, tedy přelom ledna a února 2021, který bude nejzásadnější pro úhradu ročního časového poplatku, jelikož papírové kupóny emise 2020 končí právě na konci ledna 2021,“ uvádí se v textu materiálu.
Elektronické dálniční známky začaly platit novelou zákona o pozemních komunikacích od ledna. Do konce roku si řidiči pořídili zatím 140 tisíc známek. Hlavní nápor očekává stát na konci ledna, kdy vyprší platnost ročních kupónů pro rok 2020.