Stamilionové soutěže na přípravu metra D padly. DPP musí hledat geology znovu kvůli své chybě
Série klíčových zakázek pro přípravu nové trasy metra I.D mezi Pankrácí a Písnicí nabrala zpoždění jen krátce po vyhlášení. Dopravní podnik
Série klíčových zakázek pro přípravu nové trasy metra I.D mezi Pankrácí a Písnicí nabrala zpoždění jen krátce po vyhlášení. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zrušil čtyři veřejné zakázky v odhadované hodnotě 827 milionů korun na geologický průzkum. Zpoždění prý ale podle DPP nehrozí.
DPP soutěže zrušil ještě před lhůtou pro podání nabídek jen necelé dva týdny po vyhlášení. Nezvyklý krok ale neznamená, že by DPP přestal plánovat geologický průzkum. Ten má DPP poodhalit reálné náklady na stavbu nové trasy.
„Zadávací řízení bylo zrušeno z formálních důvodů. Nebyl dodržen standardní schvalovací proces daný interními směrnicemi DPP. Z tohoto pochybení byly vyvozeny personální důsledky,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková. Zda to souvisí i s výměnou investičního ředitele, kdy Jana Blechu nahradil nově Tomáš Kaas, není jasné.
Podle Řehkové ale nedojde k zásadnímu zpoždění. „Nové zadávací řízení k zadání těchto veřejných zakázek bude zahájeno bezodkladně v řádu dnů a nedojde tak žádnému zásadnímu zpoždění oproti původnímu časovému plánu,“ dodala. Nové zakázky dosud vypsány nebyly.
Zakázky na průzkum byly různě velké, největší z nich se týkala ražby šachty v Krči a následného průzkumu. Zakázka měla hodnotu 406 milionů korun, druhá největší se týkala šachty a průzkumného tunelu na rohu ulic Na Strži a Budějovická. „Účelem veřejné zakázky je zejména získání potřebných informací o geologické stavbě a geotechnických vlastnostech horninového prostředí v místech budoucí stavby trasy I.D metra za účelem získání co možná nejpřesnějších podkladů pro účely zpracování dalších stupňů projektové dokumentace,“ konstatoval dopravní podnik v zadávací dokumentaci. Současně chtěl DPP ověřit na místě v šachtě účinnost horninových injektáží. Další šachtu požaduje DPP na rohu ulic Na Strži a Antala Staška, čtvrtou z plochy u sjezdu z ulice 5. května do ulice Na Strži.
Geologický průzkum je jedním z prvních velkých kroků k samotné stavbě, DPP s ním chce začít letos v létě. Průzkum by měl trvat zhruba rok.
Metro D je jedním ze strategických projektů hlavního města, aktuálně politici slibují jeho dokončení zhruba do osmi let. DPP odhaduje náklady na stavbu na 40 miliard korun. Kvůli snazšímu výkupu pozemků chce DPP založit společný podnik s Pentou.