Spory o reklamu v metru. DPP podal trestní oznámení na Rencar
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) podal trestní oznámení z důvodu poškození cizích práv, pomluvy a křivého obvinění na společnost
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) podal trestní oznámení z důvodu poškození cizích práv, pomluvy a křivého obvinění na společnost Rencar, kterou částečně spoluvlastní a většinově ji ovládá společnost JCDecaux. Té se nelíbí, že DPP chce provozovatele reklamních ploch soutěžit.
Současně zaslal DPP předžalobní výzvu Rencaru, aby se zdržel protiprávních zásahů do jeho pověsti. Už v červenci podal trestní oznámení na DPP Rencar.
Rencar začal během léta šířit informace o tom, že postup DPP a jeho vedení městskou firmu poškozuje, začal kvůli tomu psát i na magistrát. Podle DPP je cílem pouze prodloužení smlouvy s Rencarem, kterou soudy označily za neplatnou.
„Je nám upřímně líto společnosti Rencar, že se místo férového podnikání uchyluje k šíření zavádějících a lživých sdělení a skrze obstrukce se snaží dosáhnout svých obchodních zájmů,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP. Podle něj má Rencar díky smlouvě s DPP velmi lukrativní příjmy na dlouhé desítky let. „Smlouva, která má trvat neuvěřitelných 34 let je pro DPP nejen nevýhodná, ale dle názoru DPP také neplatná. Smlouvu přitom za absolutně neplatnou označily soudy již v minulosti,“ uvedl DPP v tiskové zprávě.
DPP začal plochy k reklamě soutěžit, poptávkové řízení přinesly výrazný nárůst inkasa příjmů. „Roční příjmy z napadených dílčích výběrových řízení představují částku více než 54 milionů korun za využití pouhých 2 000 ploch. To je dokonce vyšší suma, než byly odvody společnosti Rencar v posledních letech za cca 130 000 ploch,“ tvrdí DPP.
„Současný management (DPP) způsobil škodu v řádech desítek milionů korun a my věříme, že policie jasně určí, kdo tu škodu spáchal,“ uvedl dříve mediální zástupce firmy JCDecaux Jiří Chvojka. „Hysterické kroky skupiny JCDecaux jen potvrzují to, o čem se průběžně přesvědčujeme během poptávkových či výběrových řízení v posledních letech. Žádná firma ze skupiny JCDecaux nebyla v posledních několika řízeních schopna uspět ani jednou, přestože se jich prostřednictvím různých entit účastnila. Žádná z jejích firem nikdy nepředložila konkurenceschopnou nabídku, která by v tržním prostředí obstála,“ říká Petr Witowski