Skytrax na kolejích. Vzniká první hodnocení jídelních vozů
Zatímco kvalita servisu leteckých dopravců se hodnotí už několik let různými společnostmi, na železnici zatím nic takového neexistuje. Zaplnit takovou
Zatímco kvalita servisu leteckých dopravců se hodnotí už několik let různými společnostmi, na železnici zatím nic takového neexistuje. Zaplnit takovou mezeru na trhu se rozhodli dva fanoušci železnice Tomáš Kalousek a Igor Chovanec průzkumem kvality společností, které provozují jídelní vozy.
V době mizejících jídelních vozů a celoevropskému úpadku stravování ve vlacích založil Tomáš Kalousek nejprve facebookové stránky Cestování na talíři, které se věnují kombinaci dvou zážitkových činností – cestování a ochutnávání.
Po vzoru hodnocení Skytrax, které je asi nejznámějším ratingem pro aerolinky a jejich služby, se rozhodli provést podobný průzkum i ve vlacích, zatím jen na území České republiky a Slovenské republiky. Jde o následující poskytovatele těchto cateringových služeb: Jídelní a lůžkové vozy (JLV, klient České dráhy, ČD), Wagon Slovakia Košice (WSK, klient Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK), Wagony restauracyjne i sypialne (WARS, klient Polskie koleje państwowe InterCity, PKPIC), Utasellátó (klient Magyar Államvasutak START, MÁV START), Henry am Zug (klient Österreichische Bundesbahnen Personenverkehr, ÖBB Personenverkehr), LEO Express a RegioJet. Společnost ARRIVA vlaky není do aktuálního průzkumu zahrnuta.
V celkem 33 otázkách zjišťují dotazy na kvalitu a nabídku jednotlivých jídel a nápojů, řeší i kvalituji služeb, úslužnost personálu, rychlost nebo jazykovou vybavenost.
Dotazník se nachází na této stránce.