Škodě klesají prodeje nových aut, odbyt jde dolů hlavně v Číně
Potíže čínského trhu s novými auty plně dolehly na automobilku Škodu Auto. Ve svém největším odbytišti prodala automobilka za srpen
Potíže čínského trhu s novými auty plně dolehly na automobilku Škodu Auto. Ve svém největším odbytišti prodala automobilka za srpen 22 800 vozidel, o 23,8 % méně než před rokem. Propad největšího trhu Škody přispěl k celkovému poklesu odbytu o 4,1%. Problémy v Číně naopak vyvažují evropské trhy. Ukazují to čerstvá data o prodejích nových škodovek, která zveřejnila Škoda Auto v tiskové zprávě.
„Díky vysoké poptávce po SUV modelech Kodiaq a Karoq se nám také v srpnu podařilo eliminovat dopady současného vývoje na našem největším trhu v Číně. Nové růstové impulzy očekáváme v následujících měsících od nového městského SUV škoda Kamiq pro evropské trhy,“ řekl člen predstavenstva Škody Alan Favey.
Podle regionů stouply dodávky v západní Evropě o 6,7 %. V Německu, které je druhým největším trhem Škody Auto, firma zaznamenala růst o 5,6 %. Dvouciferný růst hlásí automobilka v porovnání s loňským rokem ve Švédsku, Rakousku, Nizozemí. Růst prodejů zaznamenala firma i v zemích střední a východní Evropy. Firmu i nadále sužuje odbyt v Indii, který se blíží k hranici tisíci vozidel za měsíc, za srpen prodeje klesly o téměř čtvrtinu.
Dodávky vozů značka Škoda zákazníkům v srpnu 2019 (v kusech; zaokrouhleno; po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku)
Octavia (25 200: -5,0 %)
Fabia (13 000; -11,8 %)
Kodiaq (12 900; +20,4 %)
Karoq (10 500; +19,2 %)
Rapid (10 500; -30,1 %)
Superb (6 000; -35,2 %)
Scala (4 300; –)
Kamiq (3 400; -10,0 %)
Citigo (prodej pouze v Evropě: 2 300; -21,9 %)