Škoda vyrábí další motory pro lokomotivy, které jezdí v Kazachstánu
První lokomotivy pro Kazachstán se škodováckým „srdcem“ mají již najety desítky tisíc kilometrů, jezdí jich 39
Plzeňská Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation zahájí v polovině roku dodávku další série lokomotivních dílů pro strojírenskou společnost GE Wabtec, která vyrábí lokomotivy pro Kazachstán. Plzeňští dodávají kompletní mechanický pohon lokomotiv, motor, převodovku a dvojkolí.
Jde o plnění miliardového kontraktu z roku 2013, v jehož rámci by měla Škoda dodat do Kazachstánu 660 kompletních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv. První lokomotivy pro Kazachstán se škodováckým „srdcem“ absolvovaly již desítky tisíc kilometrů, jezdí jich 39.
Nyní jsou ve výrobě díly pro devět lokomotiv. „Jde o velmi prestižní zakázku pro náročného amerického zákazníka, který má do roku 2025 dodat do Kazachstánu až 110 moderních šestinápravových lokomotiv pro osobní dopravu. Pro nás je to velmi významná reference,“ uvedl ředitel obchodu Škody Electric Karel Majer.
Podle Škody jde o technicky náročný projekt s unikátními požadavky zákazníka, které se týkají například extrémního rozpětí teplot v Kazachstánu. „Charakter podnebí a terén, kudy vedou místní tratě, někdy způsobuje rychlé a vysoké teplotní výkyvy. Lokomotiva se tak musí během krátké doby vyrovnávat s rozdílem teplot třeba o 20 stupňů Celsia,“ napsala Škoda v tiskové zprávě.
Nové lokomotivy se kompletují přímo v Kazachstánu a jsou schvalovány podle ruských norem.