Siemens završil dodávku rychlovlaků pro Turecko, vývoj probíhal částečně i v Česku
Turecké železnice nasazují jednotky na dvě tratě z Ankary.
Turecké státní dráhy TCCD převzaly poslední z devatenácti objednaných vysokorychlostních jednotek Velaro od společnosti Siemens Mobility. Poslední by měla být nasazena do běžného provozu ještě během června.
Završení kontraktu oznámil Siemens v tiskové zprávě. „Dodání posledního vozidla turecké flotily Velar s velkým předstihem před původně plánovaným termínem je důležitým milníkem v našem partnerství s tureckou stranou,“ uvedl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla společnosti Siemens Mobility.
První Velaro pro Turecko bylo objednáno v roce 2013 a již od května 2015 vozí cestující mezi Ankarou a Konyou. Osmivozové jednotky dosahují maximální rychlosti 300 km/h, u tureckých drah mají označení HT80000. Dopravce používá ještě dvanáct vysokorychlostních jednotek od španělského výrobce CAF.
Smlouva zahrnuje údržbu, opravy a čištění vlaků po dobu tří let. Díky včasné dodávce byl provoz s cestujícími zahájen v rekordním čase. Mezi podpisem poslední smlouvy a uvedením jednotek do provozu uplynulo v průměru pouze 24 měsíců.
Jednotky spojují Ankaru s Konyou a Eskisehirem. Do budoucna se plánuje další 533 kilometrů dlouhá trasa do Istanbulu. Jezdí v konfiguraci pro celkem 483 cestujících. Jídelní vůz je vybaven dalšími osmi místy v bistru u baru a 28 místy v restauraci. V Business a First Class jsou do sedadel integrovány dotykové displeje.
Jednotky Velaro byly vyvinuty pro globální trh a v současné době jsou v provozu ve Španělsku, Francii, Německu, Velké Británii, Belgii, Rusku, Číně, Turecku a Nizozemsku. Na technickém řešení jejich mechanické i elektrické části se významně podílejí vývojová pracoviště engineeringu Siemens Mobility v Praze, v Ostravě a v Plzni.