ServiceJet a drony v tunelu. Rakušané cvičí nasazení záchranářů na Koralmbahn

Cvičení záchranářů v tunelu na Koralmbahn. Autor: ÖBB/Matthias FischerCvičení záchranářů v tunelu na Koralmbahn. Autor: ÖBB/Matthias Fischer

Podle ÖBB je 33 kilometrů dlouhý tunel pod masivem Koralpe jedním z nejmodernějších a nejbezpečnějších na světě.

Nově dokončený koridor Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem zažívá v těchto dnech manévry záchranářů. Především v tunelech se nacvičují postupy pro případ nehody vlaku nebo dalších krizových situací.

Jde o závěrečnou fázi výcviku před spuštěním tratě do provozu, které je naplánováno na 14. prosince. „V nadcházejících týdnech bude v reálných podmínkách nacvičena široká škála scénářů. Bezpečnost je nejvyšší prioritou,“ uvedly Rakouské spolkové dráhy (ÖBB).

Zvláštní pozornost je podle nich věnována 33 kilometrů dlouhému tunelu pod horským masivem Koralpe a úseku tratě v oblasti Feldkirchenu, kde je trať procházející kolem štýrskohradeckého letiště v délce zhruba tří kilometrů zanořena pod zem.

V akci se ocitl i nový nehodový vlak ServiceJet, který Rakouským spolkovým drahám dodává společnost Stadler Rail. První z 18 objednaných jednotek, jejichž dodávka začala loni v květnu, jsou určeny právě pro Koralmbahn.

ÖBB tento „Rettungszug“ označují za nejmodernější jednotku svého druhu. V případě nouze dokáže odtáhnout soupravu o váze dvou railjetů, evakuovat až 300 lidí a disponuje nádržemi s kapacitou 40 tisíc litrů hasební vody.

V tunelu se také testuje použití dronů. „Jsou navrženy tak, aby rychle vyhodnotily situaci a v reálném čase přenášely obrazy na velitelství záchranářů,“ uvedly ÖBB.

Podle ÖBB je tunel pod masivem Koralpe jedním z nejmodernějších a nejbezpečnějších na světě. Do zabezpečení směřovalo 15 procent z celkových nákladů. Vznikly nouzové východy, potrubí hasební vody, ventilační systémy, požární hlásiče nebo přístupové body pro záchranáře.

Dvě tunelové trouby doplňuje zhruba uprostřed kilometr dlouhá umělá jeskyně, která má sloužit jako evakuační a záchranný prostor. „Tam mohou cestující v případě potřeby počkat na záchranné složky a vlaky záchranných složek, které jsou umístěny na obou stranách tunelu,“ uvádějí ÖBB.

Zbudování 127 kilometrů dlouhé Koralmbahn označují za svůj nejdůležitější strategický projekt. Z celkové délky tratě je 47 kilometrů v tunelu, vzniklo i 12 nových nádraží. Celé veledílo se stavělo přes čtvrt století a vyšlo na více než 6 miliard eur (přes 150 mld. Kč).

Po nové trati budou jezdit i ComfortJety Českých drah s přímými spoji z Prahy do Villachu. Aktuálně se zde vedle záchranářů zacvičují i stovky strojvedoucích.

Cvičení záchranářů v tunelu na Koralmbahn. Autor: ÖBB/Matthias FischerCvičení záchranářů v tunelu na Koralmbahn. Autor: ÖBB/Matthias FischerCvičení záchranářů v tunelu na Koralmbahn. Autor: ÖBB/Matthias FischerCvičení záchranářů v tunelu na Koralmbahn. Autor: ÖBB/Matthias FischerKoralmbahn v úseku úseku Feldkirchen - Weitendorf (duben 2024). Pramen: ÖBB/MEKoralmbahn v úseku úseku Feldkirchen - Weitendorf (duben 2024). Pramen: ÖBB/Chris ZenzŠkolení strojvedoucích na Koralmbahn. Pramen: ÖBB/Mario WrannNehodový vlak ServiceJet. Foto: Stadler RailKoralmbahn. Pramen: ÖBB
Tagy Koralmbahn ÖBB Servicejet
Žádné komentáře