ŘSD má pod smlouvou další středočeský úsek D7, stavba začne na Mikuláše

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Stávající silnice I/7 bude využita jako levá polovina budoucí dálnice.

Zhruba pět měsíců po otevření nabídek uzavřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) smlouvu na stavbu, která přivede středočeskou část dálnice D7 k hranici s Ústeckým krajem.

Zakázku na sedm kilometrů dlouhý úsek od Kutrovic k Panenskému Týnci získalo česko-slovensko-maďarské sdružení společností MI Roads, Colas CZ, Doprastav a Duna Aszfalt, jehož cena 1,3 miliardy byla z pěti nabídek nejnižší. Předpokládaná cena stavby byla 1,9 miliardy.

„Na stavbu je vydáno pravomocné stavební povolení, zahájení realizace plánujeme na 6. prosince,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Hotovo by podle něj mělo být v roce 2027.

Dálnice D7 v daném úseku vznikne rozšířením stávající silnice I/7, která bude využita jako levá polovina budoucí dálnice. Součástí stavby bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Hořešovice) a 250 metrů dlouhý most přes Bílichovský potok.

D7 Kutrovice - Panenský Týnec. Pramen: ŘSD

D7 Kutrovice – Panenský Týnec. Pramen: ŘSD

Na hranicích Středočeského a Ústeckého kraje stavba naváže na obchvat Panenského Týnce, který byl zprovozněn v roce 2021, na opačném konci se napojí na úsek MÚK Slaný západ – Kutrovice (obchvat Lotouše), který se staví od konce října a hotov bude v roce 2026.

V roce 2027 se má otevřít rovněž dálniční obchvat Slaného, u kterého aktuálně vrcholí tendr na zhotovitele. S nejnižší nabídkou přišla společnost Swietelsky stavební. Zatím stavět se má ještě před koncem roku. Tím bude celá středočeská část D7 hotova.

K jejímu dokončení pak bude chybět už jen obchvat Postoloprt, který se má stavět v letech 2026 až 2029. V souvislosti se stavbou Pražského okruhu se pak bude ještě D7 upravovat u Prahy.

Tagy D7 D7 Kutrovice - Panenský Týnec ŘSD
3 komentáře