RegioJet mění systém odškodnění. Platit bude i za zpoždění, která nezpůsobí. Až 100%
Společnost RegioJet představila nový systém kompenzací za zpoždění, které bude vyplácet cestujícím. Jde o další výsledek konkurenčního boje, zejména se
Společnost RegioJet představila nový systém kompenzací za zpoždění, které bude vyplácet cestujícím. Jde o další výsledek konkurenčního boje, zejména se společností FlixBus.
Na vnitrostátních a mezinárodních autobusových a vlakových linkách začne od pátku 15. září 2017 cestujícím plošně garantovat včasnost příjezdu do výstupní stanice. Při zpoždění bude mít cestující nárok na kompenzaci ve výši až 100%. Firma slibuje, že peníze dostanou lidé automaticky, aniž by museli o něco žádat.
V praxi to znamená, že nárok na odškodnění budou mít lidé i ve chvíli, kdy vzniklo zpoždění například dopravní situací na silnici nebo železnici. Kompenzace se budou týkat i vlaků. Výše kompenzací jsou rozděleny podle délky linek a zpoždění a také podle toho jestli zpoždění vzniklo ze zavinění dopravce nebo mimo něj. V obou případech mají cestující nárok na kompenzaci až do výše 100 %
„Jsme český dopravce, který nejlépe rozumí českému zákazníkovi, a snažíme se mu nabízet úplně nové typy služeb. Rozhodli jsme se vzít na sebe plnou zodpovědnost za případná zpoždění a včasný příjezd našich cestujících. Pokud bude spoj zpožděn – a to bez ohledu na příčinu zpoždění, vrátíme cestujícím podle délky zpoždění část nebo i 100 % jízdného,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet.
Firma startuje dnes s novou komunikační kampaní, se sloganem „Včas, nebo levněji“ a podtitulkem – „Máme rádi Česko“. RegioJet tak cílí zjevně hlavně proti FlixBusu, který měl na začátku provozu problémy s dodržováním jízdního řádu a stojí za ním zahraniční kapitál.
Kompletní přehled kompenzací podle jednotlivých linek zveřejní dopravce na svých stránkách. Jako příklad uvádí odškodné na trase Praha – Liberec. V případě, že zpoždění nevzniklo z viny dopravce (například nehoda na dálnici, nepříznivé počasí), vrací 25% ceny jízdného při zpoždění 31-90 minut. Při delším zpoždění vrátí 100%. Pokud bude ale zpoždění kvůli chybě dopravce, tedy například poruchou autobusu, bude vracet 50% ceny po 31 minutách, při zpoždění nad hodinu vrátí plnou cenu.
„Při dosažení délky zpoždění personál automaticky informuje cestující o tom, že jim byla načtena příslušná kompenzace, cestující nemusí nic hlídat, vyplňovat a o nic žádat. Vrácené peníze si může vybrat nebo je použít na nákup další jízdenky – záleží čistě na jeho rozhodnutí,“ dodal mluvčí Aleš Ondrůj.
Kompletní tabulku s výší kompenzací firma zveřejnila na svých stránkách.