Rakušané opravují Semmering, horskou trať čeká výluka. Railjety ČD skončí za Vídní
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pustily do kompletní opravy proslulé horské trati Semmering. Výluky v regionální dopravě probíhají letos už
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pustily do kompletní opravy proslulé horské trati Semmering. Výluky v regionální dopravě probíhají letos už od poloviny března, v sobotu se ale trať na deset dnů uzavře veškerým vlakům, tedy i railjetům Českých drah. Náhradní doprava bude v případě dálkové dopravy zavedena v úseku Vídeňské Nové Město – Mürzzuschlag. ÖBB to oznámily na svých stránkách.
„Během výluky budou jezdit naše railjety pouze v úseku Praha – Vídeňské Nové Město, což si vyžádá i určitou úpravu oběhů souprav. Do Prahy tak bude jezdit během výluky pouze jedna rakouská červená souprava, zatímco druhou nahradí naše modrá. Za výlukou z Mürzzuschlagu do Grazu (Štýrského Hradce) pak budou jezdit pouze rakouské soupravy railjet,“ sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podle ÖBB se na trati vedle stáří (160 let) projevují i náročné povětrnostní podmínky a hustý provoz. Semmering mezi městy Gloggnitz a Mürzzuschlag je jednou z nejvyužívanějších železničních tratí v síti ÖBB, zároveň jde ale o úzké hrdlo na severo-jižním tahu. Údržba tratě má být rozložena do několika let. Letos bude nejintenzivnější právě ve druhé půlce května, letošní práce vyjdou Rakušany v přepočtu na zhruba miliardu korun.
Rakušané zároveň pracují na úplném odstranění úzkého hrdla pro dálkovou dopravu. Trati přes průsmyk Semmering odlehčí právě budovaný téměř třicetikilometrový úpatní tunel Semmering, který má výrazně zkrátit dobu jízdy mezi Vídní a Štýrským Hradcem. Hotovo by mělo být v roce 2026. O něco jižněji pak navíc vzniká vysokorychlostní trať Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem. Ta má být hotova v roce 2022.