Qantas modernizuje svá superjumba. Oseká ekonomickou třídu, přibudou dražší místa
Australské aerolinie Qantas nechají zmodernizovat interiéry všech svých dvanácti letounů Airbus A380. Zakázku provede přímo výrobce letadel. Účelem je především
Australské aerolinie Qantas nechají zmodernizovat interiéry všech svých dvanácti letounů Airbus A380. Zakázku provede přímo výrobce letadel. Účelem je především navýšit počet sedadel ve dvou vyšších třídách, naopak v nejnižší třídě Economy se kapacita sníží.
„Jde o reakci na zvýšenou poptávku po prémiových službách na letech do Spojených států, Evropy a Asie,“ uvedla letecká společnost v tiskovém prohlášení. Celková kapacita letounu se zvýší pouze o jedno sedadlo na 485 míst. Práce začnou v prvním čtvrtletí 2019, hotovo má být do konce roku 2020. Kompletně se přitom promění design horní paluby.
V nejvyšší první třídě zůstane 14 sedadel (jako dnes), třída Business pojme nově 70 pasažérů (dnes 64) a Premium Economy se rozšíří na 60 sedaček (dnes 35). Naopak třída Economy zeštíhlí o 30 míst na 341. „Zakázka je znakem důvěry Qantasu v letadlo A380 jako základu celé flotily,“ uvedl manažer Airbusu Didier Evrard.
Qantas patří k prvním leteckým společnostem, které si největší světový letoun pro osobní dopravu pořídily. První stroj převzaly jako třetí na světě už v roce 2008. Firma s nimi létá především do Londýna, Dubaje, Hong Kongu, Dallasu a Los Angeles.
Qantas měl přitom opci na dalších osm strojů, tu se ale rozhodl nevyužít s odůvodněním, že by pro ně nenašel uplatnění. Poptávka po superjumbech klesla celosvětově, firmy dávají přednost menším dvoumotorovým strojům. Výrobce už loni proto oznámil snížení výroby na 12 kusů ročně (v minulosti se mluvilo o hranici rentability 30 letadel za rok), letos zveřejnil úvahy o dalším útlumu.