Průlom po letech sporů. Němci mají povolení pro pokračování pobřežní dálnice, maximum bude 120 km/h

Stavba dálnice stojí od roku 2013.
Německý dálniční správce Autobahn GmbH des Bundes získal po více než třinácti letech sporů pravomocné stavební povolení pro další pokračování německé pobřežní dálnice A20. Takzvaná Küstenautobahn zatím vede na severu země z Meklenburska-Předního Pomořanska do Bad Segesbergu ve Šlesvicku-Holštýnsku. Stavbu dalších 200 kilometrů dál k Brémám a do Dolního Saska zastavil soud.
Nyní ale dolnosaská vláda oznámila zásadní průlom: získání pravomocného stavebního povolení pro 13 kilometrů dlouhý úsek mezi dálnicí A28 u Westerstede (okres Ammerland) a A29 u Jaderbergu (okres Wesermarsch). Ekologické sdružení Bund proti němu stáhlo žalobu proti vydanému rozhodnutí, to je tak nyní pravomocné.
„S nabytím právní moci rozhodnutí jsme učinili rozhodný krok,“ řekl ministr hospodářství a dopravy Dolního Saska Grant Hendrik Tonne . „Nyní je na spolkové vládě, aby urychleně pokročila s realizací tohoto infrastrukturního projektu, který je pro severozápad země tak důležitý.“ Detailně je dálnice popsána na stránkách Autobahn. Práce na první etapě dálnice by měly trvat šest let. Konkrétně tento úsek řeší soudy od roku 2018. Ke stažení žaloby došlo poté, co správce infrastruktury částečně přepracoval původní projekt. Nově bude například platit rychlostní limit jen 120 km/h.
Pokračování A20 zastavil v roce 2013 soud kvůli nedostatečné ochraně netopýrů u Bad Segesberg. Jeskyně Kalkberg u Bad Segesberg jsou považovány za největší zimoviště netopýrů v Německu.
Problémy s povolením mají i další úseky. Běží stále soud o povolení na novou mimoúrovňovou křižovatku Kehdingen. Soudy naopak již zamítly dvě žaloby proti plánované výstavbě tunelu pod Labem poblíž Glückstadtu (okres Steinburg).