Prodeje nových aut začaly stagnovat. Hyundai je po dlouhé době druhý, diesel padá
Český trh s novými auty poprvé po dlouhém růstu během srpna stagnoval. Počet nově registrovaných aut během srpna klesl o
Český trh s novými auty poprvé po dlouhém růstu během srpna stagnoval. Počet nově registrovaných aut během srpna klesl o 0,3 % oproti loňskému srpnu. Může jít ale o výkyv způsobený tradičně slabší prázdninovou poptávkou.
Vyplývá to z dat zveřejněných dnes Svazem dovozců automobilů. Podle nich si úřady registrovaly v srpnu celkem 21 192 nových vozů. Za celý rok registrace stouply o 7,25 %.
Srpnová čísla ukazují mírné přeskupení v žebříčku prodejů podle značek. Suverénně první Škoda Auto šla proti proudu a odbyt zvýšila téměř o desetinu. Na druhé místo se po několika letech vrátil Hyundai, následovaný Volkswagenem. Dál pokračuje tažení Dacie, která meziročně přidala v registracích o více než třicet procent a od bronzové příčky ji dělí už jen pár desítek aut.
Ve velkém propadu naopak pokračuje Fiat, který se dostal v objemu prodejů až na 20. místo. Z velkoobjemových značek v první desítce propadla také v srpnu Kia.
Podle modelů dál vládne českým autům Škoda Octavia, následovaná Fabií a Rapidem.
Velké změny nastávají ale ve složení vozového parku podle typu motorů. Diesely v srpnu klesly na podíl 35 % trhu, nejméně za posledních pět let. Alternativní pohony jsou sice stále okrajovou záležitostí, přesto se ale v srpnu zaregistrovalo například 22 čistých elektromobilů a přes 200 nových hybridů. Těch se prodává už více, než aut na CNG.