Pro nový parkovací dům ve Znojmě by bylo vhodné náměstí Svobody, vyplývá ze skic
Parkovací dům má vyrůst v severní části náměstí.
Architektonické kanceláře nedoporučily pro výstavbu nového parkovacího domu ve Znojmě bývalé sídlo Městské zeleně ve vnitrobloku ulic Pražská, Boční a Dvořákova. Vhodnější je podle nich severní část náměstí Svobody. Vyplývá to ze skic pěti architektonických kanceláří. Radní města v pondělí schválili další kroky, které výstavbě domu pro téměř 300 aut předcházejí, uvedla v tiskové zprávě mluvčí města Karolína Janečková.
Znojmo zatím parkovací dům nemá, očekává, že se bude využívat kvůli rezidentnímu parkování v okolí i dlouhodobému nedostatku parkovacích míst.
„Severní vstup do historického jádra města je dopravně velmi vytížený. Město zde vlastní pouze dva pozemky vhodné pro parkovací dům. Jako první možnou lokalitu jsme vytipovali bývalé sídlo Městské zeleně. Skici jsme nechali zpracovat od renomovaných architektonických kanceláří. Následně je posoudila pracovní skupina pro územní rozvoj, která doporučila v této lokalitě parkovací dům neumisťovat, a to z důvodu ne příliš kvalitního dopravního napojení a urbanismu, což zmiňovali i někteří autoři,“ sdělil starosta Znojma Jakub Malačka (za ČSSD).
Radní proto nechali zpracovat architektonickou studii parkovacího domu na stávajícím parkovišti v severní části náměstí Svobody. „Výhodami této varianty je výrazně lepší dopravní napojení, větší kapacita parkování a v neposlední řadě městotvorný prvek, kdy náměstí získá opět přesnější tvar. Územní plán navíc v této lokalitě s parkováním počítá,“ popsala Janečková.
Náklady 170 milionů korun
Prvotní návrh počítá s pěti podlažími s celkovým počtem 298 stání. Příjezd by byl možný od začátku Pražské ulice, kde by se rozšířila vozovka o jeden pruh. „V přízemí domu je plánováno vybudovat technické zázemí, vyhrazená místa pro hendikepované nebo pro rodiče s dětmi v kočárku. Návrh počítá s vybudováním výtahu i schodiště,“ dodala Janečková.
Odhadovaná investice činí 170 milionů korun bez daně, v případě snížení o patro by město ušetřilo asi 45 milionů. Návrh se bude dál připomínkovat a upravovat. Radní města v pondělí schválili zpracování dopravní studie a studie na úpravu náměstí.
„Chceme se rozhodnout na základě odborných dat. Dopravní napojení budeme také řešit s Ředitelstvím silnic a dálnic, protože stavba bude napojena na komunikaci v jejich vlastnictví. Pokud tato data prokáží, že je lokalita pro výstavbu vhodná, přistoupíme ke zpracování projektové dokumentace a k samotné výstavbě,“ dodal Malačka.
Návrhy na řešení parkování jsou na stránkách města. https://www.znojmocity.cz/parkovaci-dum/ds-1304/p1=97572
ČTK