Praha spustila informační obrazovky na zastávkách, reklama má tvořit maximálně 40 % obsahu
Do konce února bude v Praze sto informačních obrazovek na zastávkách MHD.
Na prvních zastávkách v Praze se objevily nové LCD obrazovky. Zprovoznila je společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP). Zatím jich je po městě 27, do konce února jich bude 100. Na panelech běží informace z města (pod názvem Městský informační kanál), v budoucnu bude 40 % obsahu tvořit reklama.
Nové panely vznikly na nových přístřešcích MHD, které hlavní město postavilo místo těch, které dříve provozovalo JCDecaux.
Město chystá ještě soutěž na provozovatele digitální reklamy, která doplní obsah informací pro občany komerčními sděleními. Komerční reklama bude zároveň zdrojem příjmů zajišťujícím celkovou návratnost investice města do nového zastávkového mobiliáře. THMP zdůraznily, že reklam bude podstatně méně než v minulosti, kdy obrazovky spadaly pod JCDecaux.
„Moderní přístřešky vybavené LCD obrazovkami posunou cestování po Praze na soudobý standard běžný ve vyspělých evropských metropolích,“ uvedl radní hl. m. Prahy pro oblast infrastruktury Michal Hroza. Velkoplošné obrazovky jsou zabudované v bočnicích přístřešků. Obsah lze řídit online.
„Provozní doba LCD obrazovek je nyní stanovena od 6 hodin ráno do 23 hodin večer, mimo tento interval budou obrazovky zcela vypnuty. Díky vestavěnému senzoru světelného okolí obrazovek systém automaticky upravuje jas v závislosti na vnějším osvětlení, čímž šetří provozní náklady, spotřebu energie a zároveň minimalizuje dopady světelného smogu,“ dodal Tomáš Jílek, předseda představenstva THMP.