Prackovická estakáda už se nehýbe, ŘSD omezí provoz a přenastaví mosty
Řidiče na dálnici D8 čeká další omezení, které potrvá několik měsíců. Práce se budou odehrávat na Prackovické estakádě, kde silničáři
Řidiče na dálnici D8 čeká další omezení, které potrvá několik měsíců. Práce se budou odehrávat na Prackovické estakádě, kde silničáři svedou provoz vždy jen do jednoho pásu, tedy na jeden most. Ředitelství silnic a dálnic mosty zvedne a znovu uloží.
Soustava mostů je v Českém středohoří v oblasti sesuvu z června roku 2013, kde je nestabilní podloží. Silničáři proto museli v minulých letech investovat zhruba dalších 200 milionů korun do sanace podloží, především do podzemí napumpovali další beton.
Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla opatření zabrala a podloží už se nehýbe. Nyní je ale třeba přenastavit mosty, což se pode mluvčího čas od času týká každého mostu. Silničáři přemostění zvednou a upraví jeho niveletu. „Můžeme to udělat právě proto, že prostředí už se uklidnilo,“ uvedl Rýdl. Užito by přitom mělo být technologií, které budou maximálně tlumit přenos vibrací na pilíře. Práce mají skončit nejpozději do konce listopadu.
O odpovědnost za sesuv a tedy i miliardové škody se dosud vedou spory. ŘSD vinu vidělo na straně kamenolomu Dobkovičky (Kámen Zbraslav). Profesoři z Technické univerzity Ostrava ale nedávno zveřejnili posudek pro Kámen Zbraslav, z něhož plyne, že lom za sesuv nemůže. Příčinu vidí v nezajištěném vysokém zářezu dálnice a vytrvalých deštích. Ekologové zase od počátku mluví o nevhodném trasování dálnice.
Mosty a okolní terén i nadále sleduje stovka měřících bodů.