Práce na opravě Taurského tunelu finišují, naplno se trať otevře v polovině července

V tunelu už znovu funguje místní vlakový pendl, který převáží automobily, jízdní kola a cestující z jednoho konce tunelu na druhý.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) dokončí velkou opravu Taurského tunelu, která začala loni v listopadu, podle plánu v polovině července. Skluz způsobený propadem klenby u severního portálu koncem loňského roku se podle ÖBB podařilo dohnat.
Od 5. července v tunelu už znovu funguje místní vlakový pendl, který převáží automobily, jízdní kola a cestující z jednoho konce tunelu na druhý mezi obcemi Böckstein a Mallnitz. Slouží především pravidelným dojíždějícím, neboť mezi obcemi nevede silnice.
Dálkové a nákladní vlaky by se do tunelu měly dle aktuálního oznámení ÖBB vrátit 14. července, kdy skončí také výluka na navazujícím traťovém úseku v údolí Gasteintal mezi Schwarzachem a Bad Gasteinem.
Společnost ÖBB-Infrastruktur se do opravy tunelu o délce 8371 metrů z roku 1909 pustila v polovině listopadu. Opravou prošly klenby, které byly ofrézovány, nově utěsněny a nastříkány betonem. Rekonstrukce se týkala také železničního svršku a trolejového vedení.
Práce se týkaly i navazující tratě v údolí Gasteintal, která mimo jiné dostala nové protihlukové stěny.
Tunel pod hřebenem Vysokých Taur leží na jedné z hlavních tras přes Alpy, konkrétně na spojnici Salcburku a Villachu. Během oprav byla zavedena náhradní autobusová doprava. Další opravy tunelu jsou naplánovány na rok 2027.