Poslední stavební akce ŘSD na bývalé D1 v Praze je za polovinou
ŘSD nicméně z bývalé dálnice nezmizí zcela. Na základě smlouvy s pražskou Technickou správou komunikací zajišťuje v úseku zimní údržbu.
Práce na stavbě nové protihlukové stěny v pražském Šeberově, které začaly 19. září, se přehouply do druhé poloviny. Jde o definitivně poslední investici Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) do bývalé dálnice D1 v Praze, která letos v lednu přešla do majetku metropole a změnila se na místní komunikaci I. třídy.
„Výstavba protihlukové stěny u lokality Formanská a u Šeberova podél bývalého úseku D1 byla součástí smlouvy o převodu této komunikace na hlavní město. Nic dalšího na tomto úseku komunikace už ŘSD stavět nebude,“ sdělil mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Praha od státu získala prvních 5,2 kilometru dálnice na území města (od Spořilova k Průhonicím).
Místem výstavby nové protihlukové stěny je 2. až 3. kilometr ve směru na Brno. Celková délka bariéry bude 860 metrů, výška tři metry nad úrovní vozovky. Zeď bude opatřena šesti únikovými východy. Stavbu za více než 27 milionů provádí společnost M-Silnice, hotova má být v únoru.
„Novou bariéru proti hluku si vynutila hygienická měření, která prokázala nadměrný hluk z dopravy v oblasti. Denně projede těmito místy více než 80 tisíc vozidel, z toho přibližně jednu čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony,“ doplnil Veselý.
ŘSD nicméně z bývalé dálnice nezmizí zcela. Na základě smlouvy s pražskou Technickou správou komunikací zajišťuje v úseku zimní údržbu, přičemž se zavázalo, že „bude dodržovat postupy závazné pro správu dálničních typů komunikací, včetně dojezdových časů“.
„TSK nedokáže zajistit údržbu tohoto úseku vlastními kapacitami tak, aby byl udržen stejný standard údržby jako na úsecích v majetku ŘSD,“ doplnil Veselý.