Policisté zabavili telefon šéfa ŘSD Mátla. Zajímají je i maily jeho kolegů

Generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýGenerální ředitel ŘSD Radek Mátl. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Policii zajímá komunikace vedení ŘSD ohledně zakázek.

Detektivové centrály NCOZ si do sídla Ředitelství silnic a dálnic minulý týden přišli nejen pro dokumentaci k obřím zakázkám, ale také například pro maily a telefon ředitele Radka Mátla.

Informuje o tom investigativní web Odkryto.cz s odkazem na příkaz k domovní prohlídce, se kterým se redakce webu seznámila.

NCOZ podle něj měla zajistit „mobilní telefony, sim karty, paměťové karty, výpočetní techniku (…) které by mohly obsahovat komunikaci mezi osobami vztahující se k prověřované trestné činnosti a výše uvedeným veřejným zakázkám, užívané Radkem Mátlem, Stanislavem Krčilem, Petrem Kůrkou a Simonou Galouskovou”.

NCOZ si tak podle Odkryto.cz odnesla komunikaci nejvyššího vedení ředitelství silnic a dálnic. Krčil je totiž Mátlovým zástupcem a Simona Galousková zase ředitelkou úseku zadávání a kontroly. Její kolega Petr Kůrka šéfuje na ředitelství úseku výstavby.

Policisté prověřují v souvislosti s úterní razií miliardovou zakázku na stavební práce na úseku dálnice D3 u Českých Budějovic (Úsilné – Hodějovice), stavbu odpočívky na dálnici D8 (Petrovice – Krásný les), ale například i „nasazení služby SOC”. Jde o dohledové centrum pro kybernetickou bezpečnost, které má chránit ŘSD před útoky. Dále prověřují poskytování právních služeb advokátem Martinem Páskem pro ŘSD.

Stavba D3 Úsilné – Hodějovice patří k nejproblematičtějším u ŘSD za poslední roky především kvůli stavbě tunelu Pohůrka. Cena stavby celého úseku stoupla o více než 30 %, dokončený byl s mnohaletým zpožděním. Podle informací deníku Zdopravy.cz přitom ještě před zahájením stavby ŘSD vědělo o možných chybách v projektu, které povedou k prodražení stavby.

NCOZ jsme poskytli veškerou součinnost a poskytli všechny podklady. Nikdo z ŘSD není v té věci vyšetřován a ani obviněn. Všechny procesy na ŘSD včetně změn D3 proběhly plně transparentně v souladu se zákonem. Na D3 došlo zatím k navýšení ceny o cca 27 procent z důvodu nutných změn technologie tunelu a kompenzace za neočekávaný narůst cen, což je ale dlouhodobě známá záležitost a pod zákonnými limity, která se řešila na všech úrovních včetně ministerstva dopravy. Vše je řádně zveřejněno v registru smluv,“ uvedl minulý týden generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Tagy NCOZ Radek Mátl ŘSD ČR
10 komentářů