Pohodlí pro stadlery a osmsetdesítky. České dráhy prodloužily opravárenskou halu v Šumperku

Před rekonstrukcí soupravy zabraly celou délku haly a zaměstnanci měli při servisu omezený manipulační prostor.
České dráhy dokončily modernizaci opravárenské haly v šumperském depu. Novinkou je především nová přístavba, která prodloužila halu o 14 metrů. Díky tomu se podle ČD do haly pohodlně vejdou i „současné moderní vlaky“. Náklady přesáhly 50 milionů.
Během stavebních prací došlo k prodloužení dvojkolejné motorové haly pro údržbu vlaků i k částečné opravě původní haly, na kterou přístavba navazuje. Hala, která slouží k údržbě motorových jednotek Stadler a vozů 810, byla prodloužena z původních 40 na 54 metrů.
„Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor,“ uvedl Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis.
Servis podle něj urychlí i další novinky, například 12,5tunový jeřáb nebo středová lávka. Vedle přístavby došlo i k částečné úpravě kolejiště. Stavební práce trvaly 14 měsíců.
České dráhy investují do obnovy a rozšiřování servisního zázemí v depech po celé republice. Mezi aktuální projekty patří například stavby nových hal v Havlíčkově Brodě a Chebu, v přípravě jsou haly v České Třebové, Českých Budějovicích nebo Hradci Králové.