obrazok-zdopravy

Pohodlí pro stadlery a osmsetdesítky. České dráhy prodloužily opravárenskou halu v Šumperku

Zrekonstruovaná a prodloužená hala ČD v Šumperku. Pramen: České dráhyZrekonstruovaná a prodloužená hala ČD v Šumperku. Pramen: České dráhy

Před rekonstrukcí soupravy zabraly celou délku haly a zaměstnanci měli při servisu omezený manipulační prostor.

České dráhy dokončily modernizaci opravárenské haly v šumperském depu. Novinkou je především nová přístavba, která prodloužila halu o 14 metrů. Díky tomu se podle ČD do haly pohodlně vejdou i „současné moderní vlaky“. Náklady přesáhly 50 milionů.

Během stavebních prací došlo k prodloužení dvojkolejné motorové haly pro údržbu vlaků i k částečné opravě původní haly, na kterou přístavba navazuje. Hala, která slouží k údržbě motorových jednotek Stadler a vozů 810, byla prodloužena z původních 40 na 54 metrů.

„Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor,“ uvedl Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis.

Servis podle něj urychlí i další novinky, například 12,5tunový jeřáb nebo středová lávka. Vedle přístavby došlo i k částečné úpravě kolejiště. Stavební práce trvaly 14 měsíců.

České dráhy investují do obnovy a rozšiřování servisního zázemí v depech po celé republice. Mezi aktuální projekty patří například stavby nových hal v Havlíčkově Brodě a Chebu, v přípravě jsou haly v České Třebové, Českých Budějovicích nebo Hradci Králové.

Hala ČD v Šumperku před rekonstrukcí. Pramen: České dráhyZrekonstruovaná a prodloužená hala ČD v Šumperku. Pramen: České dráhyZrekonstruovaná a prodloužená hala ČD v Šumperku. Pramen: České dráhy
Tagy České dráhy opravárenská hala Šumperk
4 komentáře