Po Škodě Auto zkusí sdílet elektroskútry český Antees. Od BeRider koupil stovky strojů
Firma začne nabízet sdílení v Praze a v Brně, chce konkurovat osobnímu vlastnictví. Cílit ale bude zejména na rozvážkové firmy.
Sdílení elektroskútrů zkusila v Česku před čtyřmi lety trochu netradičně odstartovat automobilka Škoda Auto se svým start-upem BeRider. Ke konci letošního května se však rozhodla své fungování ukončit.
Společnost Antees nyní podle tiskové zprávy odkoupila od BeRider „nižší stovky“ elektroskútrů, které se stanou základem její flotily. Pronajme si také aplikaci Škoda X, která samotné půjčování softwarově realizuje.
V Praze firma začíná zatím se sto skútry a stejný počet zákazníci najdou během července i v Brně. Během léta by se měly počty zdvojnásobit. Za společností Antees stojí bratři Jan a Vojtěch Kantovi, kteří v minulosti nabízeli sdílení elektroskútrů Blinkee.city. Spojili se Jakubem Kavánkem, který pracoval několik let v poradenské firmě PwC.
Skútry budou v ulicích dostupné běžným jezdcům, a to za cenu 6 korun za minutu. Firma se však chce zaměřit především na firmy, například na kurýry rozvážkových firem.
„Ceny pro jednotlivé kurýry i rozvážkové a logistické firmy jsou samozřejmě jiné a odvíjí se od mnoha faktorů, jako je například délka uzavření kontraktu, množství skútrů v dedikované flotile a tak dále,“ uvádí společnost s tím, že jednání s firmami zatím probíhají.
Skútry přemaluje z původní zeleno-bílé na tmavě modrou barvu s bílým nápisem Antees.
Firma chce podle tiskové zprávy začít od prvního srpna s provozem i v Rumunsku ve spolupráci s místní firmou ve formě franšízy. Do konce roku 2023 chce expandovat také do Polska a Slovenska.
Cílem je dostat se na ceny paliva v autě
„Naším hlavním cílem je cenově konkurovat osobnímu vlastnictví. Cílíme tedy na to, aby se kurýr dostal s cenou za pronájem elektrického skútru na náklady za palivo ve vlastním voze,“ říká spolumajitel Antees Jan Kanta. Dodává, že skútry bude možné poskytnout i na dlouhodobý osobní pronájem s možností ovládání přes aplikaci a garancí výměny skútru do 24 hodin.
„Jsme hluboce přesvědčeni, že sdílená mobilita má obzvláště ve větších městech svůj smysl. Za poslední tři roky se nám potvrdilo, že zájem o naši službu je veliký,“ vysvětluje Kanta.
Projekt sdílených skútrů BeRider inovačního centra Škody Auto DigiLab skončil v květnu po čtyřech letech existence. Jako důvod firma uvedla nenalezení partnera pro svůj další rozvoj. Právě expanzi do dalších měst přitom považovala za důležitou. Dle dřívějších prohlášení měla podpořit rozvoj flexibilní a ekologické dopravy v centru Prahy.
Sdílené skútry BeRider najezdily v Praze přes čtyři miliony kilometrů. Jde o elektrické stroje značky Torrot, jejichž dojezd byl na jedno nabití maximálně sedmdesát kilometrů. Jízda vyšla na pět korun za minutu.
Stejně jako BeRider skočil před časem se sdílením elektrických skútrů a koloběžek startup Re.volt, ten dojezdil před dvěma lety.