Pininfarina ukázal design vyhlídkových vlaků pro GoldenPass Express, zvládnou dva rozchody
Jeden z tradičních vyhlídkových vlaků ve Švýcarsku dostane od příštího prosince novou podobu. Společnost Pininfarina, který se zabývá hlavně designem
Jeden z tradičních vyhlídkových vlaků ve Švýcarsku dostane od příštího prosince novou podobu. Společnost Pininfarina, který se zabývá hlavně designem aut, představila nový design vlaků pro GoldenPass Express, který spojí švýcarská města Montreux, Gstaad a Interlaken. Vlaky poprvé umožní přímé spojení mezi Ženevským jezerem a centrem Bernských Alp díky speciální technologii podvozků umožňující jízdu po dvou rozchodech.
„Naším cílem je nabídnout cestujícím vlak, s kterým by už nemuseli přestupovat kvůli různým rozchodům,“ řekl generální ředitel dopravce Montreux Oberland Bernese Bahn (MOB) Georges Oberson.
Dosud musejí cestující přestupovat ve stanici Zweisimmen, kde se mění rozchody: trať od Ženevského jezera má metrových rozchod, do Interlakenu má standardních 1435 milimetrů. „Chtěli jsme, aby vlak byl krásný a elegantní. Proto jsme se obrátili na Pininfarinu,“ uvedl Oberson.
Firma čeká, že se vlakem svezou čtyři miliony cestujících ročně. I když musí vlak vyhovovat novějším bezpečnostním normám, designerům se podařilo zachovat velká okna i v přední části vlaku tak, aby cestující mohli vidět i dopředu na trať. „Vypořádání se s novými bezpečnostními normami pro nás bylo spíše výzvou než omezením,“ podotkl projektový manažer firmy Pininfarina Alfedo Palma.
Spolupráce obou společností začala už v roce 1993, kdy firma Pininfarina navrhla vlak Cristal Panoramic Express. I když je Pininfarina známá hlavně z automobilového průmyslu, její designéři mají za sebou i práci například na italských rychlovlacích ETR500 nebo Eurostaru.
MOB už letos na jaře úspěšně otestovala novou technologii přechodu podvozků na jiný rozchod.
MOB mají objednáno celkem 19 vagónů pro dva různé rozchody od Stadleru, podvozky jsou od Alstomu.