Od koloběžky po matraci. Silničáři ukázali, kdo u dálnic vyhazuje nejvíc odpadků

Silničáři z Přerova uklidí ročně stovky kil odpadu.
Pro silničáře z přerovského Střediska údržby dálnic pomalu končí zimní údržba, práce se nyní zaměří na jarní úklid. Ten zahrnuje například čištění kanalizace, žlabů, sloupků dopravního značení či sběr odpadků z příkopů. Výdaje se pohybují ve stovkách tisíc korun.
Nejčastějšími hříšníky jsou podle pracovníků střediska řidiči kamionů, kteří vyhazují odpadky za jízdy z oken, nebo se jim něco uvolní a odpadne. Ročně silničáři uklidí stovky kil odpadu.
„Tady pro zajímavost, co vše se dá na dálnici najít. Je to jenom takový průřez posledních 14 dnů. Počínaje od koloběžky, až po deky, matrace, stavební materiál,“ ukazuje novinářům kontejner plný netradičního smetí mistr provozu přerovského střediska dálniční údržby Oto Štencl.
Středisko správy a údržby dálnice (SSÚD) Přerov označuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za nejmodernější svého druhu v tuzemsku. Na starost má více než 60 kilometrů dálnice D1 od Přerova po Lipník nad Bečvou. Až se dokončí poslední zbývající část D1, rozšíří se působnost střediska až po Kroměříž.
SSÚD Přerov zahrnuje například administrativní sídlo, garáže, zámečnickou dílnu, úschovnu značek, čerpací stanici, odpadové hospodářství a sklad pro 2 500 tun soli včetně externích nádrží roztoků zimní údržby.