Od 1. července se změní způsob přihlašování do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného

Od 1. července 2020 se změní způsob přihlašování do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného. Na základě zákona č. 250/2017 Sb.,

Od 1. července 2020 se změní způsob přihlašování do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného.

Na základě zákona č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci, budou nově od 1. července 2020 uživatelé Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného potřebovat pro přihlášení některý z identifikačních nástrojů, který je akreditovaný Národním bodem pro identifikaci a autentizaci (www.eidentita.cz).

Nový způsob ověřování totožnosti při vstupu do Zákaznické samoobsluhy povede k větší bezpečnosti uživatelů a jejich dat. Národní bod pro identifikaci a autentizaci www.eidentita.cz poskytuje aktuálně tři identifikační nástroje, které prošly potřebnou akreditací a poskytují dostatečnou míru zabezpečení. Uživatelé Zákaznické samoobsluhy tak budou muset zvolit od 1. července pro přihlášení jeden z těchto způsobů:

• přihlášení prostřednictvím eObčanky – občanský průkaz s čipem a datem vydání od 1. 7. 2018,
• přihlášení prostřednictvím Uživatelského účtu portálu www.eidentita.cz (užití jména, hesla a autorizační SMS),
• přihlášení prostřednictvím čipové karty Starcos od společnosti První certifikační autorita.

Přihlášení do Zákaznické samoobsluhy nebude po 1. červenci 2020 bez požadovaných identifikačních prostředků možné. Změna se týká pouze uživatelů, kteří přes Zákaznickou samoobsluhu spravují údaje o vozidlech s místem registrace v České republice. Více informací k novému zabezpečení Zákaznické samoobsluhy najdete na www.mytocz.eu.

NASTAVENÍ VSTUPU DO ZÁKAZNICKÉ SAMOOBSLUHY OD 1. 7. 2020

1. Budete potřebovat vaše přístupové údaje do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného. Tyto údaje naleznete buď v e-mailu, který vám byl odeslán při registraci, nebo o ně můžete požádat na info@mytocz.eu, nebo +420 243 243 243.

2. Dále musíte disponovat jedním z prostředků elektronické identifikace:

  • eObčanka

Používání eObčanky pro identifikaci uživatele vyžaduje instalaci potřebného software do PC nebo mobilního telefonu a připojení hardwarové čtečky čipu v občanském průkazu. Více informací naleznete na www.info.eidentita.cz/eop.

  • Uživatelský účet portálu eidentita.cz

Zřízení účtu na portálu zabere přibližně dvě minuty času. Po registraci účtu musíte ještě daný účet na portálu eidentita.cz aktivovat, a to buď prostřednictvím eObčanky, přihlášením k datové schránce fyzické osoby (daného uživatele), nebo osobně na pobočce Czech POINT. Více informací naleznete na www.info.eidentita.cz/ups.

  • Čipová karta Starcos společnosti První certifikační autorita, a. s. 

Používání čipové karty vyžaduje mimo vlastnictví karty také čtečku čipových karet a nainstalovaný ovládací software SecureStore. Více informací naleznete na www.ica.cz.

3. Účet v Zákaznické samoobsluze systému elektronického mýtného musíte propojit s prostředkem elektronické identifikace. Propojení můžete provést hned při první registraci do Zákaznické samoobsluhy, kdy je k tomu uživatel automaticky vyzván, nebo kdykoli poté v sekci osobní nastavení“.

Tagy mýto
1 komentář