- Železnice •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Voda •
- Zprávy
Obrazem: S opravou Negrelliho viaduktu pomáhají lodě, budují jímky kolem pilířů

Oprava historického Negrelliho viaduktu se dostala k sanaci pilířů zapuštěných do vltavského dna. Do oprav se proto zapojila po potápěčích
Oprava historického Negrelliho viaduktu se dostala k sanaci pilířů zapuštěných do vltavského dna. Do oprav se proto zapojila po potápěčích i speciální plavidla. „Soulodí buduje jímky kolem pilířů pro provedení nízkotlaké injektáže a sanaci základů,“ uvedl Michal Talián, mluvčí stavební společnosti Hochtief, která opravu viaduktu řídí. Práce na jímkách provádí společnost Zakládání staveb. Zapojení lodí bylo plánováno už v zadávací dokumentaci k tendru na zhotovitele.
Stavbaři zároveň provádějí diagnostiku pilířů, která má ukázat skutečný rozsah degradace zdiva. Zatím se nenaplňují jejich nejčernější obavy. „U pilíře 2 byla provedena diagnostika, ale zatím nemáme potvrzeno vyhodnocení. Předpokládáme však, že stav bude lepší, než jsme očekávali,“ doplnil Talián.
Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850 stavitelem Aloisem Negrellim. Je tak druhým nejstarším pražským mostem. Jeho oprava začala loni v červnu a potrvá tři roky. Vyjde na 1,4 miliardy korun, vedle Hochtiefu ji provádí ještě Strabag a Avers. Sanací projde všech 99 původních mostních oblouků.