Obrazem: Práce na úseku s nejdelším slovenským tunelem pokračují, Skanska dokončila jeho reprofilaci

Práce v tunelu běží v nepřetržitém provozu.
Společnost Skanska představila další posun na stavbě úseku slovenské dálnice D1 v úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Jeho součástí je i více než sedm kilometrů dlouhý tunel Višňové, který bude po dokončením nejdelším na Slovensku.
Na stavbě se pracuje nepřetržitě sedm dní v týdnu, v tunelu je zaveden nepřetržitý provoz. Skanska ohlásila dokončení takzvané reprofilace, tedy finálních úprav povrchu tunelu. Sekundární ostění je zabetonované již na 460 klenbách z celkových 477.
Součástí stavby je i osm mostů, nejdelší měří 947 a 585 metrů. Po dokončení úseku vznikne kompletní obchvat Žiliny. Na západě se napojí na úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, na východě na obchvat Vrútek. Dálnice zkrátí cestu do Tater o více než 20 minut, řidiči se současně vyhnou komplikacím při cestě pod hradem Strečno.
Dálnici původně stavělo konsorcium italské společnosti Salini Impregilo a slovenské firmy Dúha. Stavbu od počátku provázely spory investora se zhotovitelem o peníze a neplnění termínů. Začátkem března 2019 se Slováci se zhotovitelem rozloučili, když proplatili práce za 170 milionů eur (cca 4,42 miliardy Kč). Novou soutěž na dokončení úseku vyhlásila NDS v lednu 2020, v roce 2021 stavbu převzala Skanska. Rozsáhlá diagnostika ukázala trhliny v ostění, nefunkční a prasklé potrubí na odvod vody i nedostatek použitého betonu. Termín dokončení zatím nebyl pevně stanoven, původní odhady o roce 2023 již neplatí.