Obrazem: Nejvýše položená podzemní lanovka na světě prošla modernizací

Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas BodenmüllerNová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller

K modernizaci došlo 40 let po zahájení provozu.

Společnost Garaventa dokončila velkou modernizaci nejvýše položené podzemní lanovky na světě. Jde o lanovku Metro Alpin ve švýcarském kantonu Wallis v oblasti Saas Fee. Součástí rozsáhlého projektu pro společnost Saastal Bergbahnen byla i modernizace kabinové lanovky Hannig.

Metro Alpin spojuje od roku 1984 horní stanici kabinové lanovky na Felskinn (2 980 metrů) s vrcholem Mittelallalin (3 456 metrů). Délka trasy je 1 447 metrů. Vzhledem k tomu, že vede celá pod zemí, lanovka bývá označována i jako nejvýše položené metro na světě.

Během modernizace došlo k výměně původních vozidel, které po dráze jezdily od roku 1984 a výrobcem byl švýcarský Von Roll. Nové vozy jsou od společnosti Carvatech. Nabídnou cestujícím více prostoru a umožní rychlejší výstup a nástup. Kapacita lanovky je nově 95 lidí, doba jízdy je 4,5 minuty. Došlo také ke kompletní výměně zabezpečovacího systému.

Saas Bergbahnen plánovaly modernizaci lanovky šest let, samotné práce trvaly jen dva měsíce. Dodavatel musel čekat až na ukončení zimní sezóny na ledovci. „Napjatý dvouměsíční harmonogram a omezený prostor vyžadovaly mimořádně efektivní spolupráci všech zúčastněných. Zejména přeprava nových vozů pomocí Felskinnbahn a následná přeprava přístupovým tunelem nenechala žádný prostor prostor pro chyby,“ popsal provozovatel lanovek v tiskové zprávě.

Složitá byla také doprava samotné kabiny lanovky do Saas-Fee. „Metro Alpin není jen technickým mistrovským dílem, ale také významným příspěvkem k udržitelnému rozvoji cestovního ruchu v našem regionu,“ řekl Simon Buman, ředitel Saas Bergbagnen.

Společnost Garaventa pro stejného zákazníka vyměnila i nové kabinky lanovky na horu Hannig, která vede ze Saas-Fee. Desetimístná kabina umožňuje i přepravu jízdních kol nebo kočárků.

Přeprava nové lanovky Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller Nová lanovka Metro Alpin. Foto: Saastal Bergbahnen AG/ Nicolas Bodenmüller

Tagy Garaventa Metro Alpin Saastal Bergbahnen
Žádné komentáře