Obchvat Otrokovic: Nejlevnější je Eurovia, doba prudkého poklesu cen končí
Ředitelství silnic a dálnic finišuje se soutěží na zhotovitele přes tři kilometry dlouhé jihovýchodní části obchvatu Otrokovic na D55. Do
Ředitelství silnic a dálnic finišuje se soutěží na zhotovitele přes tři kilometry dlouhé jihovýchodní části obchvatu Otrokovic na D55. Do tendru s předpokládanou hodnotou zakázky 795 milionů bez DPH se přihlásilo devět firem či sdružení, s nejnižší cenou přišla Eurovia.
Stavbu je ochotná zbudovat za necelých 709 milionů. Na druhém místě skončil Strabag (775 milionů), třetí je Hochtief (847 milionů). Nabídky svědčí o tom, že skončila doba velkých propadů cen v soutěžích v řádech desítek procent. Eurovia je oproti předpokladu levnější jen o 11 procent, pod očekávanou cenu se pak dostal už jen druhý uchazeč v pořadí.
„Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a vydá doporučující stanovisko,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Termín poklepání základního kamene se bude podle něj odvíjet od toho, jak hladce se podaří dospět k podpisu smlouvy s vítězem. Celý proces totiž mohou zbrzdit protesty neúspěšných uchazečů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
ŘSD nicméně už dříve uvedlo, že by k prvnímu kopnutí do země mělo dojít letos v létě, hotovo má být do konce roku 2021. Stavební povolení vydalo ministerstvo dopravy už koncem května, silničáři mají k dispozici i všechny potřebné pozemky. V místě nyní probíhá archeologický průzkum.
Stavba má po svém dokončení výrazně ulevit obyvatelům Otrokovic od dopravní zátěže. Jihovýchodní část obchvatu naváže na už hotový severovýchodní úsek, který byl otevřen v roce 2006, a definitivně tím odvede tranzitní dopravu z města.
Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Z toho úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1. Stavba a dokončení dalších úseků je ale v nedohlednu.