Nový JŘ na jihu Čech: Více přímých vlaků k Lipnu a RegioFoxy přes Orlík
Kvůli propadům rychlosti v úseku Protivín – Březnice budou u některých spojů stále rozvázány přípoje.
Nový jízdní řád přinese 15. prosince do jižních Čech větší rozsah regionální dopravy. Přehled připravily České dráhy.
Více spojů pojede na tratích z Českých Budějovic do Rybníka, řada z nich bude navíc pokračovat přímo až do Lipna nad Vltavou. Nové spoje pojedou také na dalších tratích, například z Českých Budějovic do Písku, Borovan a Jindřichova Hradce nebo z Veselí nad Lužnicí do Tábora.
Na lince z Tábora přes Milevsko do Písku a Strakonic budou všechny vlaky zajištěny novými jednotkami RegioFox.
Regionální vlaky Českých drah ujedou v Jihočeském kraji v době platnosti jízdního řádu 2024/25 celkem 5,35 mil. vlakokilometrů, z toho 3,37 mil. vlakokilometrů v provozním souboru elektrické trakce, 1,75 mil. vlakokilometrů v souboru motorové trakce a 0,23 mil. vlakokilometrů na trati Tábor – Bechyně (kraj ji vede jako samostatný soubor).
V regionu pojede v pracovní dny celkem 319 vlaků (190 vlaků v provozním souboru el. trakce, 104 vlaků v souboru motorové trakce a 25 vlaků na trati Tábor – Bechyně), o víkendech a svátcích pak průměrně 235 regionálních spojů.
Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Jihočeském kraji
Změna koncepce dopravy na trati 195 / 196 – zavedení přímých vlaků České Budějovice – Lipno nad Vltavou s křižováním ve stanici Rybník
Na trati 195 a 196 dojde ve spojitosti s nasazením dalších moderních jednotek RegioPanter k nárůstu počtu spojů. Dalším bonusem bude možnost vedení většího počtu přímých vlaků České Budějovice – Lipno nad Vltavou a opačně bez nutnosti přestupu cestujících ve stanici Rybník.
V průběhu dne bude docházet u tří párů přímých vlaků ve směru České Budějovice – Lipno nad Vltavou a Lipno nad Vltavou – České Budějovice k pravidelnému křižování v Rybníku. Proto bude do doby rekonstrukce kolejiště stanice Rybník nutno s některými vlaky přejet k nástupišti, kde zastavují např. vlaky linky Ex7. Teprve po přestavení bude umožněn výstup a nástup cestujících.
Přetrvávající rychlostní omezení na trati Protivín – Březnice – Beroun
V průběhu roku 2024 proběhla ze strany Správy železnic (SŽ) mírná optimalizace tratě Protivín – Březnice – Beroun, přesto stále nedošlo k odstranění všech propadů rychlosti, především v úseku Protivín – Březnice. Z tohoto důvodu budou u některých spojů stále rozvázány přípoje, ať už v Protivíně, nebo v Březnici. V průběhu jara 2025 proběhnou na trati další úpravy a je záměrem objednatele a dopravce ve spolupráci se SŽ následně v co nejkratším termínu optimalizovat jízdní řád 2025 s navázáním přípojů, jak tomu bylo v minulých letech.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Jihočeském kraji
Trať 190/200 České Budějovice – Strakonice (– Písek)
Osobní vlaky linky Strakonice – České Budějovice Os 8007 – Os 8019 se vrací do časové polohy minulých let. Odjezd ze Strakonic bude v sudou hodinu a 7. minutu a příjezdem do Českých Budějovic v lichou hodinu 8. minutu. Všechny tyto vlaky projíždějí na trať 199 do / z Českých Velenic. Všechny vlaky linky České Budějovice – Strakonice a opačně projíždějí zastávku Modlešovice.
S nasazením dalších nových jednotek 650.2 RegioPanter dojde k posílení dopravy v relaci Písek – České Budějovice a opačně, a to zavedením nových spojů a také rozšířením četnosti jízdy s důrazem na zkvalitnění návozu do / ze školy a zaměstnání, ale i na možnost rychlého spojení o víkendech a o prázdninách.
Hlavní změny:
Ranní spojení z Písku vylepší v pracovní dny zavedení nového přímého osobního vlaku (odjezd ve 4:26), který nahrazuje současné spojení jen z Protivína vlaky Os 8041 a Os 8051. V souvislosti s touto změnou bude zrušen málo využívaný vlak s odjezdem z Českých Budějovic ve 4:19 do Číčenic (Os 8050).
Vlak Sp 1987 bude nově veden variantně – v pracovní dny v dřívější časové poloze s příjezdem do Českých Budějovic v 7:28. Bude tak posílena školní doprava a dojde k navázání přípoje v Protivíně od Strakonic.
Vlak Os 8055 bude nově přijíždět do Č. Budějovic v 7:39 a pojede v pracovní dny celoročně.
Spěšný vlak s příjezdem do Českých Budějovic v 11:30 (Sp 1989) nově pojede i v sobotu, stejně tak Sp 1984 s odjezdem z Č. Budějovic v 8:14.
Denně budou vedeny vlaky s odjezdem z Písku v 16:51 a z Českých Budějovic ve 14:14 a 18:14.
V pracovní dny kromě 31. prosince bude zaveden nový vlak České Budějovice (22:07) – Písek (22:56) v trase spoje R 1177 dopravce Arriva, který jede pouze v neděli.
Osobní vlak Os 8038 pojede denně kromě 24., 25. a 31. prosince až do Písku.
Dojde k časové úpravě vlaků Os 8042 a Os 8043. V Protivíně díky tomu vznikne rychlý přípoj od / na linku R11.
Trať 192 Blatná – Nepomuk
V sobotu a neděli a svátky od 15. června do 12. října pojedou navíc dva páry vlaků. Z Blatné budou odjíždět v 8:37 a 12:37, zpět z Nepomuku 10:41 a 14:41. V Nepomuku bude vždy přípoj na / od linky R11.
Trať 195 / 196 Rybník – Lipno nad Vltavou a České Budějovice – Summerau (– Linec)
Je naplněn dlouhodobý záměr vedení přímých vlaků v relaci České Budějovice – Vyšší Brod klášter – Lipno nad Vltavou a opačně namísto současného modelu s převážným vedením vlaků v trase České Budějovice – Horní Dvořiště a opačně a přestupem ve stanici Rybník směrem do / z Lipna nad Vltavou.
Cestující budou mít možnost využít dopravu vozidly RegioPanter do turisticky exponované oblasti bez nutnosti přestupu. Také počet školáků a pracujících ve směru Lipno nad Vltavou je podle ČD výrazně vyšší než směrem do Horního Dvořiště.
V odpoledních hodinách je Horní Dvořiště obslouženo spojením s přestupem od přímých vlaků České Budějovice – Lipno nad Vltavou a opačně pro zajištění dopravy ze školy a zaměstnání a také jako návoz / odvoz od linky Ex7 (Ex 335 a Ex 334), jelikož tyto vlaky v Horním Dvořišti nezastavují pro nástup a výstup cestujících.
Současný model s přestupy ve stanici Rybník zůstává částečně zachován. V lichých hodinách budou přestupy mezi osobními vlaky do / z Lipna nad Vltavou a vlaky linky Ex7 či spěšnými vlaky České Budějovice – Linec. Opět je vždy přípoj na vlaky trasované od / do Českých Budějovic. Ve směru Rakousko jsou přípoje většinou rozvázané.
V lyžařské sezóně bude opět platit nabídka ČD Yetti, tedy 30% sleva na skipas pro lyžaře, kteří do Skiareálu Lipno dojedou vlakem.
Konkrétní úpravy:
Vlak Os 3880 s příjezdem do Českých Budějovic v 5:25 pojede nově i v sobotu.
Ranní doprava na 6:30 do Č. Budějovic bude nově řešena přímým spojem z Vyššího Brodu kláštera do Č. Budějovic, v pracovní dny s navázáním přípoje v Rybníku od Horního Dvořiště.
V pracovní dny bude zaveden nový vlak s odjezdem z Rybníka do Horního Dvořiště v 5:33. Tento spoj pojede jako přípoj od vlaku Os 18821 ze stanice Vyšší Brod klášter.
Denně pojedou nové vlaky z Českých Budějovic v 6:29 do Lipna nad Vltavou (Os 18800) a z Rybníka v 10:03 do Českých Budějovic (Os 3884). Dále bude nově zaveden vlak s příjezdem do Č. Budějovic ve 14:55, který v úseku Lipno nad Vltavou – Kaplice pojede denně od 17. května do 12. října a v úseku Kaplice – České Budějovice denně celoročně.
Dalším novým vlakem bude spoj s odjezdem z Č. Budějovic v 19:04 do Horního Dvořiště, který pojede v pracovní dny a neděli. Vlaky s odjezdem z Českých Budějovic v 9:04, 15:05 a 17:02 pojedou denně přímo do Lipna nad Vltavou, stejně tak vlaky opačného směru s příjezdem do Č. Budějovic ve 12:55 a 18:56.
Vlak s odjezdem z Českých Budějovic v 11:05 pojede v letním období denně přímo do Lipna nad Vltavou, mimo toto období bude zajištěn jen do Kaplice.
Vlak s odjezdem z Českých Budějovic ve 13:02 pojede nově v úseku České Budějovice – Kaplice denně, až do stanice Lipno nad Vltavou v pracovní dny celoročně a od 17. května do 12. října i o víkendech.
K obsloužení stanice Horní Dvořiště budou odpoledne vedeny vlaky Os 18841 a Os 18843 s odjezdem z Rybníka v 16:01 a 17:10, v opačném směru vlaky Os 18842 a 18884 s odjezdem z Horního Dvořiště v 16:40 a 18:46. Vlaky pojedou v pracovní dny, navíc 18842 a 18841 v létě i v neděli.
U spěšných vlaků relace České Budějovice – Linec a opačně dojde ke změně zastavovací politiky. Tyto vlaky (kromě Sp 3801) nově nebudou stavět ve stanicích Holkov, Velešín a na zastávce Výheň z důvodu stabilizace jízdního řádu. Důvodem je dosažení dřívějšího příjezdu do Českých Budějovic a pozdějšího odjezdu. Tím došlo jednak k prodloužení času na obrat soupravy mezi Sp 3800 a Sp 3803 z pěti na 8 minut a také k delšímu přestupnímu času v Českých Budějovicích. Cestující z dotčených zastávek mají dostatečnou náhradu spojení jak zavedením nových vlaků, tak rozšířením četnosti jízdy.
Téměř všechny vlaky jedoucí z Českých Budějovic v lichých hodinách směr Rybník – Lipno nad Vltavou pokračují jako přímé spojení od vlaků z Jindřichova Hradce (Tábora). To samé platí v opačném směru, kdy vlaky z tratě 196 přecházejí v lichých hodinách v Českých Budějovicích na vlaky směr Jindřichův Hradec.
Trať 199 České Budějovice – České Velenice – (Gmünd NÖ)
Současný posilový školní vlak Jílovice – České Budějovice je nově veden již z Českých Velenic s odjezdem v 6:33 s navázaným přípojem ze směru Gmünd NÖ (Os 2148). Cílem je posílení školní dopravy s vysokou frekvencí cestujících.
O sobotách pojede nový vlak z Českých Velenic (6:01) do Českých Budějovic (6:49). Vlak bude mít v Č. Budějovicích přípoje směrem do Prahy, Strakonic a Jindřichova Hradce.
Vlaky Os 2149 s odjezdem z Č. Budějovic v 9:10 a Os 2156 s odjezdem z Českých Velenic v 10:03 pojedou o víkendech v letním období až do / z Českých Velenic, stejně jako v letošním roce.
I v odpoledních hodinách došlo k nárůstu počtu spojů v celém úseku České Budějovice – České Velenice. V pracovní dny bude zaveden nový pár vlaků s odjezdem z Č. Budějovic ve 13:10 (Os 2155) a zpět z Českých Velenic ve 14:03 (Os 2162).
Vlaky s odjezdem z Českých Budějovic v 15:10 (Os 2159) a z Českých Velenic v 16:03 (Os 2166) pojedou nově v letním období denně. V současném jízdním řádu jezdí jen v pracovní dny.
Vlaky s odjezdem z Českých Velenic v 18:03 (Os 2170) a z Českých Budějovic v 19:10 (Os 2167) byly v současném jízdním řádu zavedeny od 2. září. V jízdním řádu 2025 pojedou v pracovní dny celoročně.
V pátek pojede nový vlak Os 2174 s odjezdem z Českých Velenic ve 20:03 a příjezdem do Č. Budějovic v 20:49. Zde bude přípoj směr Tábor – Praha hl.n., Jindřichův Hradec a Písek. V současné době jezdí nepárová jednotka neužitečně na závěsu a zavedení vlaku je efektivnější.
V pracovní dny a neděli bude zaveden nový vlak s odjezdem z Českých Budějovic ve 21:10 a příjezdem do Českých Velenic ve 21:57 (Os 2171).
Vlaky směrem do Borovan a Českých Velenic s odjezdem z Českých Budějovic v 7:05, 9:10, 11:10, 13:10, 15:10, 17:10 a 19:10 přecházejí v Českých Budějovicích od vlaků z tratě 190 – jsou zveřejněny jako přímé vozy. Opačně vlaky s příjezdem do Českých Budějovic v 7:02, 8:49, 10:49, 12:49, 14:49, 16:49 a 18:49 projíždějí jako přímé vozy na trať 190.
Trať 200 Protivín – Březnice
Ze strany SŽ zatím nedošlo k úplnému odstranění propadů rychlosti, proto muselo být opět přistoupeno k úpravě jízdního řádu. Stále nebudou navázány některé přípoje, ať už v Protivíně, popř. v Březnici, i když v menší míře než v současném jízdním řádu. U některých vlaků bude při snaze o zachování přípoje přistoupeno k projetí některých zastávek. Jedná se především o zastávku Heřmaň, jelikož tato obec má adekvátní náhradu, kdy vlak ze směru Březnice má v Protivíně ihned přípoj na vlak směr Strakonice, který zastavuje na zastávce Heřmaň obec a analogicky v opačném směru.
Na měsíce březen a duben je plánována nepřetržitá výluka za účelem další optimalizace tratě a zvýšení traťové rychlosti. Objednatel je ve spolupráci s dopravcem a SŽ připraven v co nejkratší době po provedených úpravách tratě upravit jízdní řád a navázat přípoje jak v Protivíně od / na linku R11, tak v Březnici se zastavováním ve všech stanicích a zastávkách.
Vlak Os 7942 je v úseku Písek – Protivín je navíc veden i v neděli.
Ranní spoj Os 7946 Březnice – Protivín (současný Os 7944) odjede z Březnice již v 5:39 a do Písku přijede v 6:34, zde bude navázán rychlý přípoj k spěšnému vlaku Sp 1985 směr České Budějovice. Vlak bude následně pokračovat do Protivína s odjezdem z Písku v 7:00 a navázáním přípoje v Protivíně v R 661, pojede v tomto úseku nově i v pracovní dny.
Vlak Os 7948 jede nově denně v celém úseku Březnice – Protivín.
V pracovní dny bude zavedena nová trasa Os 7963 s odjezdem z Písku v 8:30 a příjezdem do Březnice v 9:37 jako přípoj na Os 7909 směr Beroun, který v současném jízdním řádu navázán není. V opačném směru bude zavedena nová trasa spoje Os 7962 s odjezdem z Březnice v 9:42 a příjezdem do Písku v 10:32 a rychlým přípojem k vlaku Sp 1989 směr České Budějovice.
U vlaků Os 7949, Os 7953 ve směru Protivín – Březnice a Os 7952, Os 7954, Os 7958 v opačném směru se podařilo oproti současnosti navázat přípoj jak v Protivíně od / na linku R11, tak v Březnici směr Beroun, i když za cenu projíždění zastávky Heřmaň. Vlak Os 7953 projíždí navíc i zastávky Dolní Ostrovec a Smetanova Lhota. Všechny tyto vlaky stejně jako Os 7956, Os 7957, Os 7960 a Os 7961 pojedou denně v celém úseku.
Vlak Os 7959 pojede nově navíc i v sobotu v úseku Protivín – Písek. Na zastávce Heřmaň zastavují pouze vlaky Os 7945, Os 7946, Os 7947, Os 7948, Os 7955 a Os 7957. Časové polohy vlaků se liší oproti současnosti pouze v řádu minut, proto jsou uváděna jen čísla vlaků.
Trať 201 Tábor – Ražice (– Strakonice)
Všechny vlaky budou vedeny novými jednotkami RegioFox, u vlaků Os 8422, Os 8423, Os 8430, Os 8431, Os 8432 a Os 8433 odpadá pobyt z důvodu nutnosti přivěšení / odvěšení přívěsného vozu v Branicích, a tím dochází ke zkrácení cestovní doby.
Víkendové vlaky relace Tábor – Ražice a opačně (Os 8402 – Os 8417) budou nově vedeny až do / ze Strakonic, kde bude navázán přípoj na / od linky R11.
Vlak s odjezdem z Tábora ve 20:08 (Os 8418) pojede nově také až do Strakonic, v úseku Tábor – Písek v pracovní dny kromě 31. prosince, v úseku Písek – Strakonice denně, kromě období od 23. prosince do 3. ledna.
V pracovní dny kromě 31. prosince bude zajištěn nový vlak z Tábora ve 23:30 do Milevska (Os 8454), který pojede jako přípoj od R 735. Vznikne tak nová možnost večerní dopravy z Prahy. V souvislosti s tím bude o sobotách zaveden nový spoj Milevsko (07:15) – Tábor (7:47). V Táboře vznikne přípojná vazba na vlaky linky R17 a vznikne tak výhodné spojení k realizaci výletů.
Vlak Os 8422 s odjezdem z Tábora v 5.45 přijede do Písku již v 6:57, tj. o 18 minut dříve. Dřívější vedení vlaku s dojezdem před 7. hodinou byl požadavek obcí.
Školní spoj Strakonice – Protivín – Písek (Os 8481) bude odjíždět ze Strakonic již v 6:19 a nově pojede až do stanice Písek město s obsloužením zastávky Písek jih z důvodu lepší dostupnosti škol. Zároveň bude navázán v Protivíně přípoj k Sp 1985 a vznikne tak nové školní spojení do Českých Budějovic (viz i trať 190).
Večerní spoj Os 8479 bude nově veden v úseku Strakonice – Písek denně, kromě vánočních prázdnin a navíc bude v pracovní dny kromě 31. prosince prodloužen až do stanice Písek město. Stejně tak pojede vlak Os 7974 nově v pracovní dny z Písku města a v úseku Písek – Protivín denně s vánočním omezením.
Zvýšení obslužnosti zastávek Písek jih a Písek město, které leží v centru města je dlouhodobým záměrem.
Večerní spoj Strakonice – Milevsko – Tábor s odjezdem ze Strakonic ve 21:20 pojede v pracovní dny pouze do Milevska. V úseku Milevsko – Tábor bude zaveden nový spoj Os 8459. Mezi vlaky Os 8419 a Os 8459 bude v Milevsku garantovaný přípoj.
Trať 202 Tábor – Bechyně
Současné variantní trasy vlaků Os 28403 (víkendová) a Os 28405 (v pracovní dny) jsou nově sloučené do jedné trasy s odjezdem z Bechyně v 5:41, v Táboře bude rychlý přestup na Ex 542.
V sobotu a neděli od 17. května do 12. října bude zaveden nový pár vlaků s odjezdem z Tábora v 8:06 (Os 28408) a z Bechyně v 9:01 (Os 28411).
Zaveden bude nový pár vlaků s odjezdem z Tábora ve 12:06 (Os 28416) a z Bechyně v 13:01 (Os 28419). Tyto vlaky pojedou do 9. května a od 20. října v pracovní dny, od 12. května do 17. října denně.
Na trati bude v pracovní dny od 11. hodiny hodinový takt odjezdů z Tábora, od 12. hodiny hodinový takt odjezdů z Bechyně. O víkendech v letním období nabízí objednatel hodinový takt z Tábora od 7. do 20. hodiny, z Bechyně od 8. do 21. hodiny.
V příštím roce se z důvodu konání plánované dlouhodobé výluky neuskuteční „Léto na Bechyňce“ s jízdami historických souprav.
Trať 203 / 200 Strakonice – Březnice – (Beroun)
Byly prodlouženy vlaky Os 7908 a Os 7915 až do / ze Strakonic a to v pracovní dny od 16. června. Vlak Os 7908 odjede z Blatné ve 13:03, příjezd do Strakonic v 13:43, zde bude navázán přípoj směr Horažďovice předměstí a České Budějovice.
Vlak Os 7915 odjede ze Strakonic v 14:14 a do Blatné přijede ve 14:53. Ve Strakonicích bude přípoj ze směru od Českých Budějovic. U vlaků Os 7912 a Os 7919 dojde ke změně četnosti jízdy v úseku Blatná – Strakonice a opačně, tyto spoje pojedou v pracovní dny a v neděli jen do 8. června, od 9. června budou zajištěny pouze v pracovní dny.
Vlaky Os 7906 a Os 7917, které v současnosti nejezdí v úseku Březnice – Blatná a opačně ve dnech jízdy Sp 1596, resp. 1597, budou od nového jízdního řádu vedeny i v tomto úseku denně.
Trať 220 České Budějovice – Tábor
Vlak s odjezdem z Českých Budějovic v 5:28 (Os 8202) pojede v úseku České Budějovice – Veselí nad Lužnicí pouze v pracovní dny, naproti tomu vlak s odjezdem v 7:21 (Os 8206) pojede v tomto úseku nově i v sobotu a neděli. Vlak Os 8207 s odjezdem z Tábora v 7:25 nově pojede denně v celém úseku Tábor – České Budějovice. Beze změny bude jeho vedení v úseku Chotoviny – Tábor.
Současné vlaky Os 8210 a Os 8211, které nyní jezdí pouze ve dnech školního vyučování, nově pojedou denně. Změnami bylo docíleno pravidelného dvouhodinového intervalu jízdy vlaků v úseku Tábor – České Budějovice a opačně během občanského dne.
V ranní a odpolední špičce dojde v pracovní dny k navýšení spojů v úseku Veselí nad Lužnicí – Tábor a opačně s tím, že některé spoje jedou do / z Chotovin a z / do Jindřichova Hradce. Vznikl tak koncept hodinového taktu v úseku Veselí nad Lužnicí – Tábor, kde je v souvislosti s průmyslovou zónou v okolí Tábora a umístěním škol v Soběslavi a Sezimově Ústí vysoký potenciál cestujících. Konkrétně bude zaveden nový vlak z Tábora v 8:25 do Veselí nad Lužnicí (Os 8231).
V odpoledních hodinách půjde o vlaky s odjezdy z Veselí nad Lužnicí v 15:06 (Os 8315 vedený v trati Jindřichův Hradec – Chotoviny), 17:06 (Os 8234 Veselí nad Lužnicí – Chotoviny) a 19:06 (Os 8236 Veselí nad Lužnicí – Tábor). V opačném směru budou zavedené vlaky s odjezdy z Tábora ve 14:37 (Os 8314 Tábor – Jindřichův Hradec), v 16:25 (Os 8233 Chotoviny – Veselí nad Lužnicí) a v 18:25 (Os 8235 Chotoviny – Veselí nad Lužnicí).
Vlak s odjezdem z Veselí nad Lužnicí ve 22:34 pojede nově jen v pracovní dny. O víkendech a svátcích kromě 24. a 25. prosince pojede nový vlak Os 8238 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí ve 21:44 jako přípoj od vlaku Os 8322 České Budějovice – Jindřichův Hradec, který je nově také veden denně kromě 24., 25. a 31. prosince.
Trať 224 Tábor – Chýnov – (Horní Cerekev)
Také pro jízdní řád 2025 je Jihočeským krajem objednán posilový nedělní spoj Tábor – Chýnov Os 18470 s odjezdem z Tábora v 17:40 a opačně Os 18471 s odjezdem z Chýnova v 18:04. V Táboře bude přípoj směrem do Prahy i Českých Budějovic.
Ostatní vlaky na této trati objednává Kraj Vysočina.
Trať 225 Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec
S novými vozidly posiluje objednatel linku spěšných vlaků relace Jindřichův Hradec – České Budějovice a opačně, a to jak zavedením nových spojů, tak rozšířením četnosti jízdy, jde o pohodlné rychlé spojení dvou významných center. Navíc vlaky projíždějí v Českých Budějovicích na / z tratě 196.
Vlak s odjezdem z Jindřichova Hradce v 5.55 (Sp 1723) pojede nově denně, kromě 25., 26. prosince a 1. ledna, stejně tak vlak opačného směru Sp 1722 s odjezdem v 7:02 (v úseku Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec bez vánočního omezení).
Zaveden bude nový vlak z Jindřichova Hradce v 17:44 do Českých Budějovic (Sp 1739), který pojede denně. Dojde tak k doplnění denního odpoledního dvouhodinového taktu spěšných vlaků Jindřichův Hradec – České Budějovice s odjezdy z Jindřichova Hradce v 13:45, 15:47 a 17:44. V opačném směru pojedou nově také denně ve dvouhodinovém taktu vlaky s odjezdy z Českých Budějovic ve 13:02, 15:02 a 17:02.
V 19:02 bude odjíždět v pracovní dny z Českých Budějovic do Jindřichova Hradce nový vlak Sp 1738.
Objednatel rozšiřuje v segmentu osobních vlaků linku S23 Jindřichův Hradec – Tábor (– Chotoviny) a opačně. Jedná se o nové vlaky v odpolední špičce Os 8315 s odjezdem z Jindřichova Hradce v 14:29 a příjezdem do Tábora v 15:32 (do Chotovin v 15:48). Os 8314 v opačném směru bude odjíždět z Tábora v 14:37 a do Jindřichova Hradce přijede v 15:41. Dojde tak k posílení odpolední školní a zaměstnanecké dopravy.
Současný vlak Os 8310 bude nově veden ve dvou variantních trasách, a to jako Os 8310 v pracovní dny s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 11:43 s přípoji ze směru Praha i České Budějovice od vlaků linky R 17, o víkendech a svátcích pojede vlak v dřívější časové poloze s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 11:28 s rychlým přípojem od R17 ze směru od Prahy (Os 8312).
Osobní vlak Os 8322 s odjezdem z Českých Budějovic ve 21:03 bude nově veden denně kromě 24., 25. a 31. prosince. Oproti tomu současný vlak Os 8318, který v současném jízdním řádu jezdil v letním období denně, bude nyní nahrazen spěšným vlakem Sp 1738 České Budějovice – Jindřichův Hradec (odjezd z Veselí nad Lužnicí v 19:40) jen v pracovní dny.
Úpravou odpoledního segmentu spěšných vlaků, které jedou denně a zastavují v úseku Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec a opačně ve všech stanicích a zastávkách odpadly současné variantní trasy spěšných a osobních vlaků a došlo ke zkrácení přestupní doby ze směru od Prahy do Jindřichova Hradce.
Trať 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Na trať se navrátí jednotky 814 RegioNova, neboť nové vlaky RegioFox již budou plně nasazeny na lince S9 Tábor – Písek – Strakonice. Z tohoto důvodu dojde k časovým posunům vlaků a prodloužení jízdní doby.
U některých spojů se proto nepodařilo navázat přípoj ve stanici Veselí nad Lužnicí. Konkrétně současný spoj s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 5:40 bude nově odjíždět už v 5:12 a nebude mít přípoj od spěšného vlaku ze směru Jindřichův Hradec s příjezdem v 5:16. Pozdější odjezd vlaku směr České Velenice není možný z důvodu protijedoucího R 730 a Os 8704.
Školní vlak do Gmündu Os 2189 bude nově veden už z Veselí nad Lužnicí s odjezdem v 6:02 a pojede navíc v úseku Veselí nad Lužnicí – České Velenice v pracovní dny i o prázdninách.
V pracovní dny bude zaveden nový pár vlaků – Os 8708 s odjezdem z Českých Velenic v 8:08 a zpět Os 8711 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 10:26.
V sobotu, neděli a svátky zavádí objednatel nové vlaky Os 8709 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 8:45 a zpět vlak Os 8712 s odjezdem z Českých Velenic v 10:16. V současné době jede v čase mezi 8:00 a 11:40 ve směru z Veselí nad Lužnicí pouze spoj dálkové dopravy, který obslouží pouze některé zastávky. Obdobná situace je v opačném směru mezi 9:12 a 13:12.
Objednatel zde zohlednil možnost spojení ze směru od Českých Velenic v pracovní dny např. k lékaři a na úřady jak do Třeboně, tak i Veselí nad Lužnicí. Nový víkendový spoj Os 8709 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 8:45 bude vhodný k výletům.
Z Veselí nad Lužnicí je zaveden v pracovní dny nový spoj s odjezdem v 14:32 (Os 8717) s přípojem ve Veselí nad Lužnicí ze všech směrů. Spoj je vhodný pro návrat že školy.