Nové radary na pražském okruhu jsou hotovy, rozliší osobní a nákladní auta
Nové radary na pražském okruhu míří do ostrého provozu.
Ředitelství silnic a dálnic zakončilo testovací provoz nových systémů úsekového měření rychlosti na pražském okruhu (D0) u Jesenice a Modletic. Radary, které jako první v republice umějí rozlišit nákladní a osobní auta, tak míří do ostrého provozu.
„Na vjezdových řezech je pro každý měřený jízdní pruh umístěn pár indukčních smyček, pomocí kterých dochází ke klasifikaci vozidel do tříd,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček. Radary odliší vozidla do 3,5 tuny a nad 3,5 tuny.
Pomocí indukčních smyček lze také sčítat vozidla. Systém je součástí liniového řízení dopravy na dálnici D0 v úseku mezi dálnicemi D5 a D1. „Stane se tak rovněž účinným nástrojem pro regulaci plynulosti dopravy v tomto dopravně vytíženém úseku,“ dodal Buček.
Radary nicméně nebudou spuštěny do ostrého provozu hned dnes. Měření je v kompetenci policie, která s ním začne v příštích dnech po dohodě s obcemi s rozšířenou působností, kterými jsou v tomto případě Černošice a Říčany.
Úsekové měření rychlosti na D0 je momentálně v provozu i na obou tunelových stavbách Lochkov a Cholupice.
Kde je nové úsekové měření na D0:
D0 Jesenice km 1,058 – 1,850 směr D5, délka cca 800 m
D0 Jesenice km 1,650 – 0,495 směr D1, délka cca 1200 m
D0 Modletice km 77,115 – 78,100 směr D5, délka cca 1000 m
D0 Modletice km 78,305 – 77,155 směr D1, délka cca 1200 m