Norwegian končí s lety mezi Irskem a severní Amerikou, kvůli MAXům
Uzemnění letadel Boeing 737 MAX, jehož konec je v nedohlednu, má další oběť. Jsou jí linky společnosti Norwegian mezi Irskem
Uzemnění letadel Boeing 737 MAX, jehož konec je v nedohlednu, má další oběť. Jsou jí linky společnosti Norwegian mezi Irskem a severní Amerikou. Nízkonákladový dopravce oznámil jejich ukončení na 15. září. Jde o šest spojů z Dublinu, Corku a Shannonu.
Podle šéfa dálkových letů Matthewa Wooda nejsou linky z Irska kvůli uzemnění MAXů životaschopné. „Od března jsme se neúnavně snažili minimalizovat dopad na naše zákazníky najímáním náhradních letadel pro provoz mezi Irskem a severní Amerikou. Protože však datum návratu 737 MAX do provozu zůstává nejisté, je toto řešení dále neudržitelné,“ doplnil Wood. Firma už před oficiálním oznámením musela zrušit řadu letů přes Atlantik.
V roce 2017 přitom patřila k průkopníkům nízkonákladových zaoceánských letů, sázela přitom právě na stroje B737 MAX. Kvůli kratšímu doletu je nasazovala především z Irska a Skotska, v severní Americe zase objevila málo známá letiště. Z Dublinu létala do Hamiltonu (Kan.), Newburghu (USA) a Providence (USA), z Corku do Providence a ze Shannonu do Newburghu a Providence.
Cestujícím slibují Norwegian vyplacení náhrady za zakoupené letenky nebo přesměrování cest, u pilotů uvedly, že propuštění bude až tou poslední variantou.
„Chtěli bychom poděkovat letištím Dublin, Cork a Shannon, letištím New York Stewart, Providence a Hamilton, partnerům v cestovním ruchu a našim kolegům a zákazníkům za podporu transatlantické expanze Norwegian z Irska, která probíhala od roku 2017,“ uzavřel Wood.
Firma loni začala brzdit rychlý růst a zaměřila se na návrat do zisku, a to především skrze snižování nákladů. To se děje mimo jiné osekáváním přebujelé sítě linek. Společnost prodala část letadel a odložila nákupy dalších. Uzemnění letadel Boeing 737 MAX přineslo podle firmy dosud ztrátu zhruba 400 milionů norských korun.