Návrat A319 na linky ČSA. Místo šrotace bude letadlo v provozu nejméně rok a půl
Na linky Českých aerolinií se po několikaměsíční pauze vrátil znovu Airbus A319. Stroj registrace OK-MEL si od zahraničního majitele pronajala
Na linky Českých aerolinií se po několikaměsíční pauze vrátil znovu Airbus A319. Stroj registrace OK-MEL si od zahraničního majitele pronajala skupina Smartwings Group až do konce příštího roku.
Jde o letadlo, které od dubna 2007 létalo v barvách ČSA, v roce 2015 ho krátce půjčily indickému SpiceJetu. Když měl letos na jaře skončit jeho leasing, ČSA se na jeho prodloužení nedohodly. Původně patřilo společnosti B. Aircraft, kterou založilo v roce 2012 účelově Letiště Praha kvůli záchraně Českých aerolinií. Letadla si od ČSA nově založená firma koupila a stroje pronajímaly ČSA. Novým majitelem je irská společnost ACS Aero 1 Beta Limited, B.Aircraft letadla prodal. Provozovatelem jsou podle leteckého rejstříku České aerolinie.
ČSA původně o letadlo neměly dál zájem. Jenže mezitím přišlo uzemnění letadel Boeing 737 MAX 8, které měly Smartwings nasazovat i na linky ČSA a letadel začalo být málo. Smartwings se proto dohodly na jeho pronájmu. „Máme ho pronajaté do konce roku 2020. Je nasazováno na linky v rámci Smartwings Group,“ řekla mluvčí Smartwings Vlaďka Dufková.
Letadlo mělo původně skončit na šrotu, podobně jako podobně staré A319 po ČSA s registrací OK-PET a OK-MEK. Nakonec se ale tak nestalo. Po pravidelné údržbě a kontrole se 12. června vrátilo do pravidelného provozu. Nejvíce je nasazované na linkách ČSA, objevilo se ale i na letech Smartwings, například na Mallorku či Burgasu.
V Praze je občas možné vidět i další A319 po ČSA, nikoliv však na letech Českých aerolinií. Jde o airbusy, které firma dlouhodobě až do příštího roku pronajala Eurowings. Ty je nasazují i na lety pro sesterské Brussels Airlines, s letadly se tak často můžete potkat na lince mezi Prahou a Bruselem.