Na Černém Mostě je hotová podzemní část parkoviště P+R
Parkovací dům se otevře na podzim letošního roku, celodenní parkování vyjde na dvacetikorunu.
Dělníci dokončili na pražském Černém Mostě podzemní část záchytného parkoviště P+R u Chlumecké ulice, kde vznikne téměř 900 parkovacích míst. Dokončená jsou i dvě nadzemní podlaží. Kostra budovy bude hotová letos v květnu, poté dělníci začnou s vnitřními pracemi. Náklady jsou 507 milionů korun. Novinářům to řekli náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a zástupci stavebních firem. Parkoviště bude spravovat městská firma Technická správa komunikací (TSK) a řidiči zaplatí stejně jako u dalších P+R 20 korun na den.
„Vše běží podle plánu a žádné zdržení jsme zatím nezaznamenali, takže ani žádné větší problémy. Na podzim letošního roku by tak mělo být hotovo a rádi bychom stavbu zkolaudovali a otevřeli,“ řekl Scheinherr.
Dělníci nyní pracují na železobetonovém skeletu parkovacího domu. Poté, co jej dokončí, začnou dělat fasádu a další práce uvnitř objektu, jako jsou například elektroinstalace nebo povrchy. Dům bude mít dva vjezdy a dva výjezdy. Část patra v úrovni terénu bude vyhrazená pro vozy s alternativním pohonem a v každém patře i pro držitele průkazu ZTP. Součástí je rovněž záchytné parkoviště pro cyklisty.
Parkoviště bude určené především mimopražským řidičům. „Očekáváme, že nám pomůže proti přeplňování našich ulic. Potýkáme se s nedostatkem parkovacích míst zejména tady na Černém Mostě a v Hloubětíně. Parkovací dům bude přínosem pro zlepšení situace,“ řekl místostarosta Prahy 14 Petr Hukal (Piráti).
Kromě výše zmíněného P+R Černý Most III vznikne letos mezi březnem a červencem parkoviště s 80 místy v Hostivaři a na podzim je naplánované vybudování 55 míst v Lednické ulici v Kyjích. Připravované jsou také projekty mimo jiné v Čakovicích, Satalicích, Lipencích, Horních Měcholupech a Uhříněvsi. Projektovat se bude také DEPO Zličín a DEPO Hostivař pro asi 1100 aut.
Účelem parkovišť P+R je ulevit dopravě v centru města tím, že dojíždějící nechají auto na periferii a dále pokračují hromadnou dopravou. Nyní jich je v metropoli asi 20. Nedostatek těchto parkovišť je často připomínaným problémem pražské dopravy.
ČTK