Lufthansa vyřadí 150 letadel, návrat A380 je velmi nepravděpodobný
Lufthansa oznámila další vlnu škrtů, obnova poptávky po létání je mnohem pomalejší, než očekávala.
Lufthansa je dalším dopravcem, který se s největší pravděpodobností trvale rozloučí s největšími osobními letadly světa Airbus A380.
Letecká společnost dnes oznámila třetí balíček restrukturalizačního programu, který počítá se zeštíhlením flotily o celkem 150 letadel a kompletním vyřazením všech Airbusů A340-600 a přesunutím zbývajících osmi Airbusů A380. „Jde o letadla, která byla původně plánována pro letový provoz. Místo toho budou dlouhodobě odstavena a vyjmuta z nasazení na lety,“ uvedla dnes firma v prohlášení. Už na jaře firma dlouhodobě odstavila šest stejných letadel.
Už minulý týden se objevily spekulace o tom, že Lufthansa tento týden oznámí konec modelu A380 ve své flotile, podobně jako to nedávno například oznámily Air France. K definitivnímu konci ještě nedošlo. Lufthansa si ponechala ještě miniaturní možnost návratu letounů do provozu pro případ „neočekávaného rychlého zotavení trhu“.
Třetí balíček restrukturalizace Lufthansy je reakcí německého dopravce na velmi pomalý návrat pasažérů do letadel. Firma dnes oznámila, že namísto původního zeštíhlení o sto letadel zmizí z flotily 150 strojů.
„Výhled letecké dopravy se v posledních týdnech výrazně zhoršil. S koncem letní sezóny dochází opět k velkému propadu poptávky,“ uvedla firma. Podle představenstva není ani reálný původní plán dostat se do konce roku na polovinu loňské poptávky. „Pokud bude pokračovat trend posledních týdnů, naše nabízená kapacita bude na 20–30 % loňského roku,“ tvrdí Lufthansa.
Dopravce současně naznačil, že firmu čeká větší propouštění, než dosud plánoval. Přesné počty lidí, pro které nebude mít práci, zatím ještě neuvedl. Společnost současně o třicet procent sníží celosvětově kancelářskou plochu.
Podle Lufthansy nedojde k obnovení poptávky dříve, než bude zavedeno plošné testování na koronavir před odletem.